Jak dobrze Android Auto integruje smartfony z Androidem w samochodzie i jakich aplikacji można używać? Jakie są zalety i jak korzystasz z Androida Auto? Przetestowaliśmy Android Auto i jego sterowanie głosowe w wielu pojazdach (z filmami). Plus: różnica między Android Auto a Android Automotive. Aktualizacja!
Aktualizacja 20.05.2021: Tomtom Go nawigacja teraz także Android Auto. Koniec aktualizacji
Oto Android Auto: Android Auto to rozwiązanie firmy Google służące do integracji smartfonów z systemem Android z systemem informacyjno-rozrywkowym nowoczesnego samochodu. W dużej mierze zastąpił starsze Mirrorlink i jest konkurentem Carplay, którego Apple używa do integracji swoich iPhone'ów z samochodem.
Twórcy: Google, Open Automotive Alliance i producenci samochodów
Wymagania dla Androida Auto
Połączenie Android Auto między smartfonem a samochodem
Koncepcja działania, funkcjonalność, wygląd i zalety
Funktionsumfang: Navi, Telefonia, Whatsapp, Musik
Google zezwala tylko na wybrane aplikacje na Androida Auto
Android Auto dostępny w ponad 30 stanach
Ci producenci samochodów obsługują Android Auto
Rozwiązania modernizacyjne dla Androida Auto
Android Auto: testy w pojazdach
Dygresja: różnica między Mirrorlink a Android Auto
W tym artykule szczegółowo przedstawiamy wszystkie aspekty Android Auto i przedstawiamy przegląd twórców i zwolenników Android Auto. Powiemy Ci, w jakich pojazdach jakich producentów samochodów możesz używać Android Auto, wyjaśnimy zasadę działania oraz zalety i wady Android Auto, a przede wszystkim stale testujemy Android Auto w nowych modelach pojazdów różnych producentów. W tym artykule znajdziesz szczegółowe raporty z testów Android Auto w VW Bus T6, Audi A4, Seat Ibiza Connect, Skoda Rapid Spaceback, w Klasie E Mercedesa i Hondzie Civic ... Dostarczamy również rozwiązania modernizacyjne dla istniejące samochody wcześniej.
Android Auto pochodzi od Google i oferuje wyświetlacz aplikacji zoptymalizowany do użytku w samochodzie. Open Automotive Alliance został założony specjalnie dla Android Auto na targach Consumer Electronics Show (CES) na początku 2014 roku. Cel zaangażowanych firm samochodowych, a także producentów chipów Nvidia i Google jest jasny: Android powinien znajdować się w samochodzie.
Po stronie smartfona: Musisz zainstalować aplikację Android-Auto-App na smartfonie z systemem Android. Aplikacja jest bezpłatna i można ją zainstalować na smartfonach z systemem Android 5.0 lub nowszym (Google zaleca system Android w wersji 6 lub nowszej).
Po stronie samochodu: system informacyjno-rozrywkowy samochodu musi również obsługiwać Android Auto. Wsparcie dla Android Auto jest zawarte w pakiecie wyposażenia odpowiedniego producenta samochodu, który podlega dodatkowej opłacie. Na przykład w Audi pakiet ten nosi nazwę Audi Smartphone Interface, w Volkswagen App-Connect, w Seat Full Link i w Skoda Smartlink.
Galeria: Wszystkie testy samochodów na PC WORLD
Android Auto stanowi podstawę Android Automotive. Google rozwija Android Automotive wspólnie z Intelem od marca 2017 r. Jest to wariant Androida, który ma służyć jako podstawa systemu operacyjnego dla systemu informacyjno-rozrywkowego, sterowania klimatyzacją i deską rozdzielczą w samochodach. Producent samochodów, który zdecyduje się na Android Automotive, nadal może szczegółowo dostosować system operacyjny do swoich potrzeb.
Android Automotive działa jako niezależny system operacyjny w samochodzie. W przeciwieństwie do Android Auto nie wymaga do działania smartfona z systemem Android. Na przykład elektryczny samochód Polestar 2 korzysta z Android Automotive: Testowany przez Polestar 2 - cichy elektryczny sedan o mocy 408 KM wyzywa Teslę Model 3 na pojedynek. Fiat Chrysler rozwija swój system informacyjno-rozrywkowy Uconnet-5 oparty na Android Automotive. General Motors jest również zainteresowany wykorzystaniem Android Automotive.
Wraz z Androidem 2.0 firma Google dostarczyła aktualizację Android Auto w ponad 30 krajach (w tym w Niemczech), dzięki czemu ta aplikacja staje się niezależna od systemu informacyjno-rozrywkowego producenta samochodu zainstalowanego w samochodzie. Oznacza to, że na smartfonie z systemem Android (od systemu Android 5.0) można korzystać tylko z Android Auto w „Trybie jazdy” bez konieczności łączenia się z systemem informacyjno-rozrywkowym zainstalowanym w pojeździe. Więc umieszczasz androida w uchwycie smartfona w swoim pojeździe, a następnie uruchamiasz Android-Auto. Jeśli w pojeździe jest zainstalowany zestaw głośnomówiący Bluetooth, po sparowaniu Android Auto uruchamia się automatycznie na smartfonie.
Możesz wtedy korzystać ze zwykłych funkcji Android Auto (patrz niżej), który ma duże przyciski i czytelny układ na ekranie smartfona. W przeciwieństwie do zwykłego użytkowania (patrz poniżej), aplikacje z Android Auto 2.0 nie są odzwierciedlane na monitorze zainstalowanym w samochodzie. Ta samodzielna obsługa Android Auto jest przeznaczona dla pojazdów, które nie są wyposażone w nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy z interfejsem Android Auto lub dla pojazdów producentów samochodów, którzy nie obsługują Android Auto z powodów politycznych, takich jak BMW, a także dla starszych pojazdów i klasyczne samochody.
Jednak dźwięk jest wtedy oczywiście odtwarzany tylko przez głośnik smartfona, a nie przez głośnik samochodu, jeśli Android Auto jest używany bez połączenia z wbudowanym systemem informacyjno-rozrywkowym.
Voraussetzung für die neue Android-Auto-Version ist wie gehabt Android mindestens in der Version 5.0 auf dem Smartphone. Der Funktionsumfang von Android Auto nur auf dem Smartphone soll identisch sein mit Android Auto im Zusammenspiel mit dem Infotainmentsystem des PKWs: Also Google Maps . Google Play Music, Telefonia, Spotify, Pandora etc. Die Bedienung erfolgt via Sprachbefehl von Google Now. Den “Ok Google”-Befehl zum Starten der Sprachbedienung und zur Bedienung der diversen Funktionen von Android Auto will Google in nächster Zeit noch nachliefern.
Mapy Google w teście: darmowa nawigacja z dokładnymi informacjami o sytuacji na drodze
Podobnie jak w przypadku Carplay i Mirrorlink, połączenie między smartfonem z systemem Android (z zainstalowaną aplikacją Android Auto) a systemem informacyjno-rozrywkowym samochodu odbywa się za pomocą kabla USB. Ale uważaj: Bluetooth jest również absolutnie niezbędny pomimo połączenia USB.
Der Grund: Android Auto nutzt Bluetooth für die Telefonia, genauer gesagt: das Hands-Free Profil HFP. Alle anderen Funktionen wie die Übertragung von Bildern und Videos, Bedienevents oder auch alle Audio-Daten (außer eben Telefonia) wie der Mikrofon-Input für Google Now fließen dagegen über das USB-Kabel. Die USB-Verbindung ist laut Benjamin Oberkersch, Pressesprecher von Daimler, verschlüsselt.
Smartfony z Androidem 11 mogą domyślnie łączyć się bezprzewodowo z Android Auto. Google ogłosił to na swojej stronie pomocy. W przypadku smartfona z systemem Android z systemem Android 11 nie ma potrzeby podłączania kabla USB.
Apple wprowadziło połączenie bezprzewodowe dla Carplay dawno temu, a BMW było pierwszym producentem samochodów, który faktycznie zaoferował je w swoich pojazdach od połowy 2016 roku. Dzięki Android Auto połączenie bezprzewodowe jest teoretycznie możliwe od połowy kwietnia 2018 roku. Ale przez długi czas prawie żaden producent samochodów nie używał bezprzewodowego Androida. Ponieważ bezprzewodowy Android Auto był początkowo obsługiwany tylko przez smartfony Google Pixel, Pixel XL, Pixel 2, Pixel 2 XL, Nexus 5X i 6P z przynajmniej Androidem 8.0 Oreo i Android Auto 3.1.
Ale kiedy zapytaliśmy, Audi powiedziało, że pracuje nad oferowaniem bezprzewodowego Androida Auto ex works. Jednak Audi nie było jeszcze w stanie podać nam dokładnej daty wprowadzenia bezprzewodowego Android Auto.
Z kolei BMW stało się bardziej konkretne: Bawarczycy powiedzieli pod koniec 2019 r., że chcą oferować bezprzewodowy Android od lipca 2020 r. Jednocześnie BMW rezygnuje z ogólnej blokady Android Auto. Na początku lipca 2020 r. BMW potwierdziło wprowadzenie bezprzewodowego systemu Android Auto dla swoich modeli z systemem operacyjnym BMW 7.
Ford zaoferuje w USA po raz pierwszy Wireless Android Auto w nowym modelu F-150 w 2021 roku. W Niemczech Ford Wireless Android wprowadza na rynek Forda Mustanga E-Mach. Mustang E-Mach ma trafić na rynek na początku 2021 roku.
Bezprzewodowa aplikacja Android Auto, czyli Android Auto przez Wi-Fi, wykorzystuje połączenie WLAN do przesyłania danych między samochodem a smartfonem. Odpowiada to procedurze Wireless Carplay. Z drugiej strony telefonia odbywa się przez Bluetooth. Aby Android Auto działał bezprzewodowo, musi korzystać z WiFi przez połączenie 5 GHh! Ta sieć WLAN 5 GHz musi również spełniać wymogi regulacyjne UE.
Jest jedna różnica w stosunku do Wireless Carplay: aby smartfon z Androidem i system informacyjno-rozrywkowy rozpoznawały się w samochodzie, trzeba raz podłączyć smartfon do samochodu za pomocą kabla USB. Nie jest to konieczne w przypadku bezprzewodowego Carplay.
Gdy tylko zostanie nawiązane połączenie między smartfonem z systemem Android a samochodem, aplikacje dostępne dla Android Auto – tj. te certyfikowane przez Google – są odzwierciedlane na ekranie pojazdu. Aplikacje Android Auto na wyświetlaczu pojazdu mają większe przyciski niż na ekranie smartfona, a nieistotne i denerwujące elementy zostały usunięte. Dźwięk pochodzący na przykład z aplikacji muzycznych lub radia internetowego jest odtwarzany przez Android Auto przez głośniki samochodowe.
Android Auto stanowi zatem interfejs między smartfonem z systemem Android a systemem informacyjno-rozrywkowym samochodu. Smartfon z Androidem nie może być już obsługiwany bezpośrednio, ekran smartfona jest wyłączony.
Startbildschirm: Der Startbildschirm präsentiert sich ab August 2019 mit einem standardmäßigen Dunkelmodus. Er zeigt die Android-Auto-kompatiblen Apps mit großen, farbigen Icons an. Am unteren Bildschirmrand befindet sich die nawigacjasleiste ("navigation bar") mit App-Launcher (für den leichteren Zugriff auf Apps) und Notification-Center für Nachrichten und Anrufe. Nach einem Druck auf ein Icon startet aber nicht immer sofort die entsprechende Anwendung. Bei Spotify ist das zwar so, doch wenn Sie auf das Icon für Google Kalender drücken, dann startet stattdessen der Google Assistant, damit Sie den restlichen Weg durch Ihren Kalender per Sprachsteuerung zurücklegen. Der Google Assistant ist zudem durchwegs über das entsprechende Mikrofon-Icon ganz rechts in der nawigacjasleiste erreichbar.
Niektóre aplikacje, takie jak Google Music lub Spotify, mogą przechowywać własne elementy sterujące do odtwarzania, wstrzymywania i pomijania na pasku nawigacyjnym. Dzięki temu kierowca może dokonywać wpisów w odpowiednich aplikacjach bez konieczności wcześniejszego otwierania całej aplikacji, jeśli na przykład aplikacja muzyczna działa w tle, a ekran jest zajęty np. przez system nawigacji.
Über die nawigacjasleiste haben Sie außerdem immer Direktzugriff auf den Google Assistant und den Home Button. Das Notificationcenter (erreichbar über das Klingel-Icon) zeigt die jüngsten Nachrichten und Anrufe an und ermöglicht sofort eine Reaktion darauf – also zum Beispiel einen Rückruf oder das Abspielen einer Sprachnachricht. Wir stellen Android Auto in der Version ab August 2019 hier ausführlich vor.
Uwaga: Android Auto ma podzielony ekran, skróty, tapety i gry.
Ten sam wygląd i zachowanie wszędzie: bez względu na to, w jakim samochodzie się znajdujesz – Android Auto wszędzie wygląda tak samo i działa tak samo. Nie musisz więc zmieniać zdania przy zmianie samochodu, zawsze znajdziesz interfejs użytkownika, do którego jesteś przyzwyczajony. Użytkownicy Androida szybko odnajdą się w Android Auto, ponieważ mają funkcje, do których są przyzwyczajeni ze swojego smartfona z Androidem. Ale wszystko jest nieco większe i uproszczone, aby nie rozpraszać kierowcy. To główna zaleta Androida Auto.
Problem: Android Auto domyślnie przełącza ekran pojazdu w tryb nocny, gdy pojazd włącza reflektory. Czasami na przyciemnionym wyświetlaczu, na przykład na mapie Google Maps, prawie nie widać szczegółów.
Rozwiązanie: Możesz wyłączyć kontrolowane przez pojazd przełączanie między trybem dziennym i nocnym. I zawsze pozwól, aby Android Auto działał na przykład w trybie dziennym.
W tym celu wykonaj następujące czynności: Uruchom aplikację Android Auto (można to zrobić również bez sparowanego pojazdu). Kliknij menu „trzywierszowe” w lewym górnym rogu, a następnie otwórz „Informacje”. Teraz szybko dotknij „O Android Auto” kilka razy z rzędu. To uruchomi tryb programisty. Teraz przejdź do trzech punktów w prawym górnym rogu i otwórz „Ustawienia programisty”. Tam kliknij drugi wpis od góry: Dzień / Noc. W oknie, które się otworzy, wprowadź żądane ustawienie. Następnie ponownie wyjdź z trybu programisty w menu „trzy kropki” w prawym górnym rogu.
Ekran dotykowy lub sterowanie głosowe: kierowca obsługuje Android Auto za pomocą ekranu dotykowego na środku deski rozdzielczej lub za pomocą sterowania głosowego za pomocą Asystenta Google. Na przykład Audi i Mercedes-Benz przez długi czas nie miały ekranu dotykowego na głównym ekranie. Tutaj kierowca obsługuje menu ekranowe za pomocą kontrolera na konsoli środkowej, który może mieć mały touchpad. Z naszego doświadczenia wynika, że ma to negatywny wpływ na użyteczność Androida Auto, Android Auto jest po prostu łatwiejszy w obsłudze z ekranem dotykowym. Więcej na ten temat można przeczytać poniżej w raporcie z testu Audi A4. Jednak Audi wyeliminowało tę wadę dzięki nowemu zestawowi informacyjno-rozrywkowemu MIB2 +: Wszystkie zupełnie nowe generacje pojazdów, które wykorzystują najnowszą generację zestawu informacyjno-rozrywkowego MIB2 +, mają teraz ekrany dotykowe, co oznacza, że w tych nowych pojazdach Audi można również obsługiwać Android Auto przez dotyk. Wszystko zaczęło się od A8 jesienią 2017 roku, ale teraz Audi instaluje również duży ekran dotykowy w nowych A6 i A7. A od nowej Klasy A z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX Mercedes-Benz ma również ekran dotykowy.
Przyciski na kierownicy i przyciski sterujące: W niektórych przypadkach można również używać przycisków sterujących i przycisków na kierownicy w samochodzie do obsługi funkcji Android Auto, takich jak sterowanie głosowe Google. Sterowanie głosowe Google uruchamia się dłuższym naciśnięciem przycisku sterowania głosowego na kierownicy, a krótkie naciśnięcie uruchamia zastrzeżoną kontrolę głosową producenta samochodu. Przyciski zwiększania / zmniejszania głośności na kierownicy są zwykle również dostępne do regulacji głośności Android Auto.
Die gesamte Rechenleistung kommt aber vom Android-Smartphone, das per USB-Kabel mit dem Infotainmentsystem verbunden ist. Der Akku des Androiden dürfte während der Fahrt also kaum weiter aufgeladen werden, weil er ja das Smartphone antreiben muss. Zudem ist auch noch die Bluetooth-Koppelung zwischen Smartphone und Infotainmentsystem für die Telefonia im Einsatz. Neben der Rechenleistung und der Akku-Kapazität des Androiden ist aber auch noch dessen Mobilfunkvertrag gefordert, denn der gesamte Traffic läuft natürlich über das angeschlossene Smartphone.
Nawigacja: Nawigacja w Mapach Google to z pewnością najważniejsza cecha Androida Auto. To rozwiązanie nawigacyjne online prowadzi Cię bardzo precyzyjnie dzięki dokładnym informacjom o sytuacji na drodze, ale zwykle otrzymuje ono materiał mapy w sposób ciągły z serwerów Google, co może obciążać miesięczną ilość danych w ramach umowy na telefon komórkowy, jeśli często korzystasz z Map Google. W krajach spoza UE istnieje również ryzyko kosztów roamingu.
Mapy Google nie będą działać na odległych obszarach, na których łączność komórkowa jest słaba lub nie ma jej wcale. W naszym teście jednak zdarzało się to rzadko i tylko przez bardzo krótki czas i nie utrudniało znacząco nawigacji. Możesz uniknąć wszystkich tych problemów, nawigując w trybie offline za pomocą Map Google i wcześniej pobierając mapy wymagane do trasy do smartfona przez Wi-Fi.
Możesz wprowadzić cel nawigacji bezpośrednio za pomocą sterowania głosowego Android Auto: „Jaka jest droga do Monachium?”. Android Auto natychmiast uruchamia Nawigację w Mapach Google, podaje przybliżony czas przybycia z uwzględnieniem sytuacji na drodze, informuje o korkach i pokazuje trasę na mapie. Możesz wtedy natychmiast odjechać. Podczas nawigacji pojawiają się solidne komunikaty głosowe i oczywiście dostępne są dobre informacje o ruchu drogowym z Google Maps.
Wyszukiwarka Google: Doskonała wyszukiwarka Google jest bardzo przydatna i dostarcza znacznie więcej trafień niż POI z systemu nawigacyjnego. W mgnieniu oka znajdziesz najbliższą stację benzynową lub supermarket. Na pytanie „Gdzie mogę teraz napić się kawy w Parkstadt Schabing? Android Auto wyświetla listę kawiarni i hoteli, w których można napić się gorącego napoju. Możesz od razu użyć Map Google, aby przejść do każdego z tych trafień. Możesz również znaleźć najbliższy warsztat za pomocą komendy głosowej.
Freisprecheinrichtung: Die Telefonia über das Android-Smartphone dürfte ebenfalls eine der wichtigsten Funktionen von Android Auto sein. Auch das klappt am einfachsten per Spracheingabe: Sie sprechen einfach die gewünschte Telefonnummer in einem Rutsch ohne Unterbrechung auf. Google Assistant versteht die Nummer in der Regel fehlerfrei und startet sofort den Anruf. Oder Sie nennen den Kontakt aus dem Telefonbuch des Smartphones, den Sie anrufen wollen. Das Empfangen und Versenden von Whatsapp-Nachrichten oder SMS unterstützt Android Auto ebenfalls. Auch das Diktieren und der Versand von SMS klappt mit Hilfe der Sprachsteuerung.
Muzyka: Możesz także pobierać muzykę z różnych źródeł, takich jak Muzyka Google Play (z 90-dniowym dostępem próbnym do Muzyki Google Play), Amazon Music lub Spotify oraz audiobooki z Stitcher. Przesyłasz utwory z serwerów Google za pośrednictwem smartfona z systemem Android do Android Auto, a następnie odtwarzasz je przez głośniki wbudowane w samochód. Kolekcję muzyczną na Androidzie można również przeglądać podczas postoju samochodu.
Wraz z Androidem 3.8 firma Google wprowadziła ulepszenia wyszukiwania muzyki i przesyłania wiadomości. Więcej na ten temat przeczytasz w tej wiadomości.
Dodatkowe funkcje: Android Auto możesz też poprosić o prognozę pogody za pomocą komendy głosowej – kobiecy głos odczyta prognozę pogody – lub o kolejne terminy z kalendarza. Możesz także wprowadzić nowy termin za pomocą polecenia głosowego. Nie możesz jednak wysyłać wiadomości e-mail z samochodu za pomocą poleceń głosowych, nie możesz też otworzyć przeglądarki. Możesz wysyłać wiadomości przez Whatsapp.
Google dodało swoją aplikację kalendarza z powrotem do Android Auto w sierpniu 2020 r., poinformował The Verge. Możesz teraz przejść do miejsca spotkania na następne spotkanie bezpośrednio z aplikacji kalendarza Android Auto. Aplikacja kalendarza i powiązane opcje nawigacji były już częścią Android Auto do 2019 roku. Ale po dużej aktualizacji Androida Auto, która była wtedy odtwarzana, Google usunęło aplikację kalendarza lub zastąpiło ekran wyświetlaniem wyłącznie wypowiadanym za pośrednictwem Asystenta Google.
Zainstaluj aplikacje: Możesz także zainstalować wiele innych aplikacji dla Android Auto, na przykład Pandora, Tune-In Radio, Skype lub ICQ. Ale uważaj:
Nie wszystkie aplikacje na Androida obsługują Android Auto. Google skompilował tutaj aplikacje na Androida dla Android Auto.
Aplikacje nawigacyjne offline, takie jak Here We Go – dawniej Here Maps – (bezpłatne, z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym) lub Sygic Car nawigacja (różne zakupy w aplikacji map i dodatkowe informacje, takie jak dane o ruchu drogowym) lub TomTom nie były jeszcze dostępne używany z Androidem Auto. Te aplikacje zapisują cały materiał map na Androidzie, dzięki czemu informacje o ruchu drogowym mogą nadal pędzić przez połączenie komórkowe podczas jazdy. Ale Google nie wydał jeszcze żadnej z tych alternatyw nawigacyjnych dla Android Auto i udostępnia swój pakiet SDK tylko producentom kilku aplikacji wybranych dla Android Auto.
Jednak w kwietniu 2021 r. to się zmieniło: Google pozwala teraz aplikacjom innych firm na nawigację (np. Sygic i Tomtom), parkowanie i ładowanie dla Android Auto. Twórcy aplikacji powinni znaleźć tutaj wszystkie potrzebne informacje, aby móc odpowiednio dostosować swoje aplikacje.
Konkretnym przykładem aplikacji nawigacyjnej, która jest zgodna z Android Auto od kwietnia 2021 r., jest bezpłatna aplikacja nawigacyjna Tomtom Ami Go. Przeczytaj więcej na ten temat tutaj.
Test: Gratis-Offline-nawigacja Here We Go
Jeśli aplikacja na Androida ma być używana na ekranie samochodu z Androidem, Google musi ją w tym celu poświadczyć. Musi być zaprogramowany w taki sposób, aby nie rozpraszał kierowcy podczas jazdy. Czasami aplikacja zatwierdzona dla Android Auto może być obsługiwana tylko wtedy, gdy pojazd jest nieruchomy.
Przegląd aplikacji zgodnych z Android Auto można znaleźć tutaj. Oprócz Google Maps dostępna jest również Muzyka Google Play, Pandora, Spotify, Stitcher, Tune-In Radio, kik, Skype, Whatsapp i ICQ dla Android Auto. Facebook Messenger jest również kompatybilny z Android Auto: możesz odczytywać przychodzące wiadomości i odpowiadać na nie bezpośrednio za pomocą poleceń głosowych. Ponadto za dotknięciem palca możesz wysłać standardową odpowiedź do nadawcy wiadomości Facebook Messenger, informując go, że prowadzisz samochód i dlatego nie możesz rozmawiać.
Aplikacje wideo, takie jak Youtube, w ogóle nie obsługują Androida Auto ze względów bezpieczeństwa.
Z Android Auto można korzystać w około 36 krajach na całym świecie. W szczególności, jeśli Android Auto jest dostępny w danym kraju, oznacza to, że aplikacja Android Auto jest gotowa do zainstalowania w Google Play dla użytkowników z tego kraju. Jednak Asystent Google niekoniecznie musi być również używany w Android Auto; w rzeczywistości lista krajów, w których dostępny jest Asystent Google dla Android Auto, jest znacznie krótsza.
Ci producenci samochodów oferują Android Auto w przynajmniej niektórych swoich pojazdach jako opcję wyposażenia: Abarth, Alpine, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, Citroen, Fiat-Chrysler, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Opel, Renault, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volkswagen Samochody Użytkowe (VWN), Volvo. BMW Group chce oferować Android Auto od lipca 2020 r., jak BMW ogłosiło w grudniu 2019 r. W bezprzewodowej wersji Wireless Android: Więcej na ten temat przeczytasz w tym komunikacie: BMW zyskuje nowe funkcje dzięki aktualizacjom oprogramowania.
Pierwsi producenci akcesoriów audio i rozrywkowych stopniowo wprowadzają na rynek rozwiązania modernizacyjne dla Android Auto. Można go wykorzystać do wymiany radia samochodowego zainstalowanego fabrycznie w pojeździe, a następnie do korzystania z Android Auto. Sony ma w ofercie takie rozwiązanie modernizacyjne dla Android Auto i Carplay. Sony XAV-AX100 i Sony XAV-AX200. XAV-AX100 ma wyświetlacz o przekątnej 6,4 cala i rozdzielczości 800 x 480 pikseli, a także sterowanie głosowe.
Dzięki Alpine Digital Media Station iLX-F903D „Halo9” możesz doposażyć Carplay, Android Auto, DAB + i ekran dotykowy w pojazdach z gniazdami montażowymi radia 1-DIN i 2-DIN. Urządzenie jest dostępne za mniej niż 740 euro na Amazonie, ale niektórzy nabywcy wyrazili sporą krytykę tego rozwiązania.
Rozwiązaniem do modernizacji, które nie jest jeszcze dostępne w Niemczech, jest Dashboard Ultraslim Carplay alias Carplay Plus A alias Portable CarPlay / Android Auto / Car Life od tajwańskiej firmy Orient Enterprises. W przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań modernizacyjnych, to urządzenie nie jest podłączane do gniazda radia, w którym znajduje się system radiowy / informacyjno-rozrywkowy. Zamiast tego jest przymocowany do przedniej szyby za pomocą przyssawki, tak jak klasyczne urządzenie nawigacyjne (PND). Więc nie musisz niczego usuwać ani instalować, niczego nie majstrować, a także możesz w dowolnym momencie przełączać to rozwiązanie Carplay / Android między różnymi pojazdami lub zabrać je ze sobą podczas wynajmu samochodu.
Producent podaje cenę 300 dolarów amerykańskich. Przenośny CarPlay / Android Auto / Car Life nie jest dostępny na Amazon, na przykład, tylko za pośrednictwem Alibaba. Producent powiedział nam na targach CES 2020, że w zasadzie chce oferować urządzenie również na Amazon. Ale do tego czasu minęło trochę czasu.
Mazda oferuje Android Auto dla nowych pojazdów fabrycznie oraz dla pojazdów używanych do modernizacji od lipca 2019 r. Warunkiem jest zamontowanie systemu informacyjno-rozrywkowego Mazda MZD Connect w nowym lub używanym pojeździe. Mazda po raz pierwszy wprowadziła MZD Connect w Mazdzie 3 w 2013 r., więc do tego czasu powinno być możliwe uaktualnienie Androida Auto.
Konwersja do korzystania z Android Auto i Apple Carplay obejmuje aktualizację oprogramowania i instalację nowego koncentratora USB. Smartfon jest następnie podłączany do nowego koncentratora USB za pomocą kabla.
Możesz obsługiwać Android Auto, a także wszystkie inne MZD Connect podczas jazdy za pomocą Multi-Commander na konsoli środkowej lub za pomocą sterowania głosowego. Natomiast obsługa za pomocą ekranu dotykowego jest możliwa tylko wtedy, gdy pojazd stoi lub porusza się z prędkością do 8 km/h. Mazda zawsze utrzymywała tę specjalną funkcję w swoim systemie informacyjno-rozrywkowym MZD Connect.
Koszty: Koszt integracji Android Auto i Carplay (obsługa obu systemów jest dostępna tylko jako pakiet) wynosi 300 euro jako opcja dla nowych pojazdów i 220 euro jako zestaw modernizacyjny plus koszty instalacji. Konkretny przykład: w przypadku Mazdy 3, zbudowanej w 2014 roku, koszt instalacji zestawu modernizacyjnego wynosi łącznie 350 euro. Według dostępnych nam informacji dealerzy Mazdy kuszą obecnie nieco tańszymi ofertami montażowymi. Instalacja trwa od 1,5 do 2 godzin w przypadku Mazdy 3 z 2014 roku.
MZD Connect w Mazda 3 w teście
Jeśli jeździsz stosunkowo nowym Volkswagenem, Android Auto i Carplay mogą być aktywowane później. Według ADAC jest to możliwe w przypadku większości seryjnych infotainmentów dla pojazdów z modułowej matrycy poprzecznej (MQB) z Golfa 7. Czyli Polo 6C, Passat B8, Skoda Octavia 5E i Superb itd. Aktywacja odbywa się w autoryzowanym warsztacie. Wymagane jest radio z ekranem dotykowym.
Z drugiej strony aktywacja Golfa 7 i tym podobnych jest możliwa nie tylko za pośrednictwem VCDS, więc zdecydowanie musisz udać się do warsztatu. Zmieni się to tylko w przypadku Golfa 8: tutaj klienci mogą zainicjować odpłatną aktywację bezpośrednio z samochodu, pod warunkiem, że w aktach znajduje się karta kredytowa. Możesz przeczytać więcej na ten temat bardzo daleko poniżej pod nagłówkiem "WE Upgrade". Audi, BMW i Mercedes również oferują podobną późniejszą aktywację.
Jeśli chodzi o teorię, teraz przechodzimy do testu praktycznego: Android Auto działa tak dobrze w naszych pojazdach testowych Audi, BMW, Honda, Volkswagen, Seat, Skoda i wielu innych producentów.
W pojazdach BMW z aktualnym systemem BMW OS 7 można bezprzewodowo połączyć smartfon z systemem Android z systemem informacyjno-rozrywkowym BMW. Podobnie jak Apple Carplay w 2016 roku, BMW jest również pionierem łączności bezprzewodowej z Android Auto.
Po prostu umieszczasz swojego androida w uchwycie na smartfona, gdzie jest również ładowany indukcyjnie – i to wszystko. Dzięki temu możesz od razu korzystać z Androida Auto, bez konieczności podłączania kabli.
Warunkiem jest oczywiście zarejestrowanie smartfona z Androidem w Connected Drive i jednokrotna aktywacja Android Auto. Działa to całkowicie bezprzewodowo z Samsung Galaxy S21 Ultra, kabel USB nie jest nawet wymagany do początkowego połączenia (konfiguracji) między Galaxy S21 a BMW M340i. Ważne: aby skonfigurować Asystenta Google, musisz mieć połączenie z internetem.
Wtedy możemy wygodnie korzystać z Androida Auto na 10,25-calowym dotykowym wyświetlaczu kontrolnym. Oprócz ekranu dotykowego do obsługi wykorzystywane jest oczywiście sterowanie głosowe za pomocą Asystenta Google. Typowe zastosowania Androida Auto to:
Nawigacja z Mapami Google. Czytaj też: Mapy Google w teście - darmowa nawigacja z dokładnymi informacjami o sytuacji na drodze
Odtwarzaj na przykład muzykę z Spotify, Google Play Music itp. i audiobooki z Audible
Wysyłaj wiadomości za pośrednictwem Whatsapp lub innego komunikatora.
Przychodzące wiadomości Whatsapp są wyświetlane przez Android Auto na wyświetlaczu kontrolnym
Dzwoń
Raport o pogodzie, pasek wiadomości, kalendarz Google itp.
Android Auto można połączyć z obecnym VW Bus T6.1 tylko kablem. Z drugiej strony VW Bus nie obsługuje bezprzewodowego Android Auto. W przeciwnym razie Android Auto działa jak zwykle.
Przetestowaliśmy, jak dobrze działa Android Auto w VW Bus T6 (Uwaga: aktualny model autobusu to VW T6.1, który ma ulepszony system informacyjno-rozrywkowy.
Połączenie przez kabel USB (i Bluetooth)
Jako smartfon z systemem Android podłączamy HTC One M9 do gniazda USB systemu informacyjno-rozrywkowego T6 za pomocą kabla USB. W Discover Media Plus możesz również wybrać w ustawieniach, czy Mirrorlink czy Android Auto mają być uruchamiane, gdy tylko system informacyjno-rozrywkowy samochodu wykryje podłączony smartfon z Androidem. Po podłączeniu kabla USB system informacyjno-rozrywkowy powinien automatycznie uruchomić Android Auto w menu App-Connect.
Jeśli inny smartfon jest już sparowany z Discover Media Plus przez Bluetooth, to połączenie Bluetooth zostanie przerwane. Następnie połączenia przez Bluetooth nie są już możliwe w systemie głośnomówiącym T6 przy użyciu smartfona innego niż podłączony przez USB. Wszystkie połączenia są teraz wykonywane przez aplikację telefoniczną w Android Auto. Android Auto wykorzystuje nie tylko kabel USB do przesyłania danych, ale także Bluetooth, jak wspomniano powyżej.
Obszerny test: rozrywka, nawigacja i internet w autobusie VW T6
Oznacza to, że: pomimo kabla USB nie wolno wyłączać Bluetooth w smartfonie z Androidem, jeśli chcesz za jego pośrednictwem dzwonić. Po uruchomieniu Android Auto nawiązywane jest połączenie Bluetooth między systemem informacyjno-rozrywkowym pojazdu a smartfonem z systemem Android, jeśli jeszcze nie istnieje.
Jeśli Bluetooth jest wyłączony w smartfonie, a następnie połączysz smartfon z systemem audio-nawigacyjnym za pomocą Android Auto i kabla USB, Android Auto włączy Bluetooth w smartfonie.
Niektóre przyciski na kierownicy T6 mogą być używane do obsługi Android Auto. Możesz więc ściszyć i podgłośnić dźwięk. Aby jednak uruchomić sterowanie głosowe Android Auto, musisz nacisnąć ikonę mikrofonu w prawym górnym rogu ekranu Discover Media. Przycisk sterowania głosowego na kierownicy i obok Discover Media uruchamia sterowanie głosowe wbudowane przez VW.
Praca równoległa nie stanowi problemu
Während Android Auto läuft, kann man durchaus auch noch andere Funktionen des Discover Media Plus nutzen, beispielsweise dessen Radio mit DAB+, das im Hintergrund Musik abspielt, während Sie auf dem Bildschirm zum Beispiel Google Maps als nawigacja lotst.
Nawigacja w Mapach Google jest z pewnością jedną z najważniejszych atrakcji. Podobnie jak w Twoim smartfonie, ten system nawigacji online poprowadzi Cię niezawodnie do celu w autobusie VW. W przeciwieństwie do smartfona Mapy Google na Android Auto wiedzą, gdzie jesteś, dzięki danym z czujnika koła, ale także w tunelu, jeśli odbiór GPS zostanie zakłócony. W oparciu o dane o ruchu drogowym z licznych smartfonów z Androidem na ulicach, Mapy Google również dość dokładnie przewidują czas przyjazdu i ostrzegają o korkach i innych utrudnieniach na drodze podczas jazdy.
Zintegrowane jest również dobre wyszukiwanie POI. Na przykład poszukaj stacji benzynowych w swojej okolicy i pozwól nam poprowadzić Cię prosto tam. Najlepszym sposobem wprowadzania celów nawigacji jest sterowanie głosowe. To zadziałało dobrze w teście. Google szybko oblicza możliwe trasy i sytuację na drodze, a nawet podaje szacowany czas przybycia wraz ze wskazaniem, czy na Twojej trasie znajduje się przeszkoda.
Równie łatwo możesz wykonywać połączenia telefoniczne za pomocą sterowania głosowego. Wystarczy nacisnąć ikonę w prawym górnym rogu ekranu, aby uruchomić sterowanie głosowe i wypowiedzieć numer telefonu. Numer można zarejestrować za jednym razem. To zadziałało dobrze w teście.
Aplikacja komunikacyjna zawiera również listy połączeń i kontakty. I oczywiście możesz też sprawdzać i dyktować SMS-y. Z tym ostatnim jednak wysyłka nie działała w teście.
Ärgerlich: Wenn das Radio läuft, dann wird die nawigacjasansage parallel dazu gesprochen, das Radio wird also nicht leise geschaltet. Man muss schon genau hinhören, um die nawigacjasanweisungen zu verstehen. Anders sieht es aus, wenn man ein Telefonat unter Android Auto beginnen will, dann wird das Radio automatisch stumm geschaltet.
Problemy z Androidem Auto w autobusie VW
Chociaż wybraliśmy Android Auto jako preferowany system w Discover Media, Discover Media zawsze uruchamiał Mirrorlink na kilka dni, czego nie mogliśmy zrozumieć. Nagle Discover Media uruchomił się ponownie podczas jazdy, a następnie rozpoznał nasz smartfon i sparował go za pomocą Android Auto. Problem nieuruchamiania się Androida Auto nie powtórzył się później.
Ponadto Android Auto przerywał bieżące połączenie z naszym smartfonem dwa lub trzy razy bez wyraźnego powodu. Discover Media Plus nie rozpoznawał już naszego HTC One M9, chociaż nadal był połączony kablem. Gdy następnego dnia ruszyliśmy z powrotem do jazdy, Android Auto rozpoznał nasz smartfon i działał bez żadnych problemów. Według Volkswagena takie problemy mają m.in. powodować oryginalne kable USB od HTC. Jeśli to konieczne, wypróbuj inny kabel USB, jeśli również masz ten problem.
Wnioski dotyczące Androida Auto w T6: przydatne, ale nieco zawodne
Android Auto ist grundsätzlich eine sinnvolle Erweiterung des Infotainmentsystems Discover Media Plus im T6. Insbesondere die nawigacjaslösung Google Maps ist ein Leckerbissen. Allerdings sollte die Verbindungsaufnahme mit Android Auto immer zuverlässig und auf Anhieb funktionieren, und es sollte auch keine plötzlichen Unterbrechungen einer bestehenden Verbindung geben. Hier sollte Volkswagen Nutzfahrzeuge noch nachbessern. Dass das auch besser geht, beweist CarPlay für das iPhone . Damit hatten wir im Test keine Probleme, nie Verbindungsabbrüche und auch keine Koppelungsprobleme.
Daimler zainstalował również Android Auto w 2016 E-Class. W Klasie E podłączasz smartfona z systemem Android do portu USB 0 z przodu konsoli środkowej.
Wskazówka do czytania: Test Mercedesa Klasy E - gigantyczny wyświetlacz i sprytne sterowanie dotykowe
Android Auto korzysta w szczególności z imponującego ekranu o przekątnej 12,3 cala / 31,2 cm w Klasie E. Ze względu na ogromny rozmiar ekranu łatwiej jest znaleźć aktualnie aktywną pozycję menu. W Klasie E, podobnie jak w Audi A4, brakuje dużego ekranu dotykowego, więc w Klasie E należy wybrać żądaną pozycję menu za pomocą kontrolera Comand na konsoli środkowej z Android Auto: obracając i naciskając. Proste dotknięcie ikony na ekranie nie jest możliwe w Klasie E ze względu na brak ekranu dotykowego.
Zwiększa to ryzyko rozproszenia uwagi, ponieważ kierowca musi najpierw spojrzeć na ekran, aby zobaczyć, gdzie aktualnie znajduje się kursor, aby móc wybrać żądaną ikonę za pomocą kontrolera Comand. Dostępna jest jednak również kontrola głosowa Google, co znacznie ułatwia korzystanie z Androida Auto.
Oprócz problemu brakującego ekranu dotykowego, Daimler z powodzeniem zintegrował Android Auto. Na szczególną uwagę zasługuje rozbudowana integracja elementów sterujących na kierownicy, która jest dość spójna i tym samym przyjemnie odróżnia się od chaosu niektórych innych producentów samochodów.
W Android Auto możesz użyć przycisków na kierownicy po prawej stronie, aby na przykład rozpocząć rozmowę telefoniczną za pomocą smartfona. Przycisk sterowania głosowego po prawej stronie kierownicy również służy do uruchamiania Google Now. Z drugiej strony inteligentne sterowanie dotykowe nie działa w Android Auto. Przycisk Home po prawej stronie kierownicy cofa Cię o jeden poziom. Dzięki kołkom kierownicy po lewej stronie poduszki powietrznej możesz używać „głośniej / ciszej”, a także regulacji głośności na konsoli środkowej. Wniosek: Podsumowując, byliśmy w stanie solidnie korzystać z Androida Auto w Klasie E.
W Audi A4 od 2016 roku Android Auto jest dostępny w punkcie menu Audi Smartphone Interface (dopłata: 400 euro). Audi smartphone interface jest również dostępny na przykład w Q7, TT, A5 i Q2. Funkcjonalnie odpowiada App-Connect od Volkswagena, Smartlink od Skody i Full Link od Seata. Z drugiej strony, Audi nie korzysta z Mirrorlink ze względu na brak łatwości obsługi i słabą funkcjonalność.
Android Auto jest prezentowany w Audi A4 bez obsługi dotykowej. Zamiast tego obsługujesz Android Auto za pomocą kontrolera MMI na konsoli środkowej i za pomocą sterowania głosowego Google.
Obszerny test: Audi A4 z Connect, MMI, CarPlay, Android Auto i aplikacją
Ze względu na brak ekranu dotykowego Android Auto nie może być obsługiwany tak niezawodnie, jak w pojeździe z ekranem dotykowym. Zawsze musisz uważnie przyjrzeć się 8,3-calowemu ekranowi na środku deski rozdzielczej, aby zobaczyć, który przycisk jest aktualnie aktywny.
Następnie możesz dokonać wyboru za pomocą kontrolera MMI. W tym celu przekręć kontroler MMI, aż zaznaczysz żądany przycisk, a następnie naciśnij touchpad na kontrolerze MMI. Przyciski na kierownicy Audi są częściowo dostępne dla Android Auto: Długie naciśnięcie przycisku na kierownicy, aby włączyć sterowanie głosowe, uruchamia sterowanie głosowe Google (krótkie naciśnięcie uruchamia własne sterowanie głosowe Audi) i przyciski regulacji głośności w kierownicy działają również dla Androida Auto. W ten sam sposób działa regulacja głośności na konsoli środkowej.
Touchscreen im Auto - Pro und Contra Fazit: Vom fehlenden Touchscreen abgesehen funktioniert Android Auto genauso wie in anderen Fahrzeugen mit Touchscreen. Google Maps steht wie gewohnt als solide nawigacjaslösung bereit und auch die Telefonia funktioniert gut. Man merkt Android Auto aber an, dass Google dieses System für Touchscreen-Systeme entwickelt hat. Mit Touch-Funktion auf dem Display kann man Android Auto intuitiver bedienen. Den Touchscreen vermissen wir definitiv.
Android Auto findet man im Skoda Rapid Spaceback mit Amundsen-Infotainmentsystem und im Skoda Superb mit Columbus-Infotainmentsystem unter dem Menüpunkt Smartlink. Wie gehabt erfordert Android Auto neben der USB-Kabelverbindung auch eine Bluetooth-Verbindung für die Telefonia. Ist diese nicht vorhanden, fordert Android Auto den Nutzer auf, Bluetooth einzuschalten.
Kompletny test Skody Amundsen można przeczytać tutaj: Przetestuj Skoda Smartlink - CarPlay, Android Auto i Mirrorlink w zgrabnym czeskim.
Nawigacja z Google Maps sprawdziła się solidnie w kontekście Android Auto. Google Maps nie tylko poprowadziło nas pod wybrane adresy, ale także pokazało nam stację benzynową w okolicy. Sterowanie głosowe Google również zrobiło to, co powinno. Można go jednak rozsądnie używać tylko przy dobrym połączeniu komórkowym z serwerami Google.
Die Anzahl der für Android Auto verfügbaren Apps ist wie gehabt überschaubar. In unserem Skoda standen nur die Telefonia, Google Maps, Google Play Music, die Sprachsteuerung sowie der Wetterbericht zur Verfügung. Die auf dem HTC One M9 installierten Apps wie Deezer, Spotify oder Tune-In wurden uns nicht zum Starten angezeigt.
Inkonsequent: Bei Android Auto startet die rechte Lenkradtaste des Skoda die Telefonia von Android Auto (und nicht das Telefonia-Menü des eingebauten Amundsen-Infotainmentsystems). Die linke Lenkradtaste für die Sprachsteuerung startet jedoch die eingebaute Sprachsteuerung des Skoda und nicht die Google-Sprachsteuerung.
Po tym, jak znacznie zmniejszyliśmy głośność w Android Auto, przez chwilę pozostało cicho, chociaż dawno temu ponownie podkręciliśmy pokrętło. Dopiero po chwili Android Auto ponownie podniósł dźwięk.
Przetestowaliśmy Android Auto w Seat Connect z HTC One M9. Full Link to nazwa interfejsu Seata do integracji CarPlay dla iPhone'ów i Mirrorlink oraz Android Auto dla smartfonów z systemem Android. We wszystkich trzech przypadkach smartfon jest połączony z systemem informacyjno-rozrywkowym Seata za pomocą kabla USB lub Lightning. Seat zainstalował niezbędne gniazdo USB pod ekranem w głębi konsoli środkowej.
Każde istniejące połączenie Bluetooth między innym smartfonem a systemem Seat jest automatycznie przerywane po nawiązaniu połączenia USB. Aby Android Auto działał poprawnie, wymagane jest dobre połączenie komórkowe, przynajmniej UMTS, jeszcze lepiej LTE.
Jeśli podłączysz smartfon z Androidem za pomocą kabla USB, musisz zdecydować, czy chcesz nawiązać połączenie Mirrorlink, czy Android Auto. Jeśli wybierzesz Android Auto, zobaczysz schludny i wyraźny ekran główny. Chociaż nie jest tak atrakcyjny wizualnie jak ekran startowy CarPlay, jest wyraźnie wyraźniejszy niż ekran Mirrorlink. Ekran smartfona jest wyłączony.
Szczegółowy film o Android Auto w Seat Ibiza Connect:
Czysty ekran
In der Menüleiste am unteren Bildschirmrand finden Sie die Icons für nawigacja, Telefonia, für den Home Screen, Zugriff auf Google Music und andere Musik-Apps und für spezielle Auto-Apps. Im rechten oberen Eck wiederum finden Sie das Mikrofon-Icon zum Starten der Sprachsteuerung. Alternativ können Sie die Sprachsteuerung auch mit der entsprechenden Lenkradtaste im Seat starten. Diese Vorgehensweise entspricht also der von CarPlay.
Wskazówka do czytania: Kompletny test fotela można znaleźć tutaj: Test pełnego łącza fotela – CarPlay, Android Auto i Mirrorlink
Sterowanie głosowe powinno być preferowanym sposobem obsługi Android Auto, aby ręce zawsze pozostawały na kierownicy, a kierowca mógł patrzeć przed siebie na sytuację na drodze. Seat bardzo harmonijnie zintegrował sterowanie głosowe Google z systemem informacyjno-rozrywkowym.
Während Android Auto läuft, kann man das fest eingebaute Radio weiter benutzen. Auch die Freisprechanlage des Seat steht zur Verfügung. Das Telefoniaren über das via Bluetooth gekoppelte Smartphone klappt ebenfalls weiterhin.
Jeśli aktywujesz sterowanie głosowe Google, system informacyjno-rozrywkowy automatycznie wyciszy radio Seat. Gdy tylko sterowanie głosowe zostanie zakończone, radio znów będzie głośne.
nawigacja
Doskonała Nawigacja w Mapach Google służy jako oprogramowanie nawigacyjne dla Android Auto. Możesz wprowadzić cel nawigacji bezpośrednio za pomocą sterowania głosowego: „Jaka jest droga do Hamburga?” Jako przykład. Android Auto natychmiast uruchamia Nawigację w Mapach Google, podaje przybliżony czas przybycia z uwzględnieniem sytuacji na drodze, informuje o korkach i pokazuje trasę na mapie. Możesz wtedy natychmiast odjechać. Podczas nawigacji pojawiają się solidne komunikaty głosowe i oczywiście dostępne są dobre informacje o ruchu drogowym z Google Maps.
Cool ist die hervorragende Google Suche, die viel mehr Treffer liefert als die POIs aus dem Navi. Damit finden Sie nicht nur ruckzuck die nächstgelegene Tankstelle oder den Supermarkt, sondern auch so ausgefallene Ziele wie beispielsweise eine bestimmte Auto-Sattlerei – falls Ihr Wagen neue Sitzbezüge benötigt. Jedes dieser Ziele kann sofort für die nawigacja übernommen werden.
Man hat faktisch zwei Sprachsteuerungen und zwei nawigacjassysteme im Auto, genauso wie bei Apple CarPlay. Anders hat das Seat dagegen bei Mirrorlink gelöst, wo es nur ein Navi gibt, nämlich das fest eingebaute.
Telefonia
Równie łatwo możesz nawiązać połączenie. Wystarczy nagrać numer telefonu lub nazwać kontakt z książki telefonicznej smartfona, do którego chcesz zadzwonić. Dyktowanie i wysyłanie SMS-ów działają również za pomocą sterowania głosowego.
Sterowanie głosowe może zrobić jeszcze więcej
Oczywiście komunikat głosowy informuje również o pogodzie lub urodzinach postaci historycznej oraz podaje kolejne daty z kalendarza. Możesz także wprowadzić nowy termin za pomocą polecenia głosowego. Przy tych wszystkich funkcjach Android Auto i Apple CarPlay nie różnią się tak bardzo.
Muzyka: subskrypcja próbna Muzyki Google Play
W sekcji Muzyka znajdziesz również 90-dniowe konto testowe Muzyki Google Play. Przesyłasz utwory z serwerów Google za pośrednictwem smartfona z systemem Android do Android Auto, a następnie odtwarzasz je przez głośniki wbudowane w samochód. Ale możesz również skorzystać z innych usług przesyłania strumieniowego muzyki, takich jak Amazon Music.
Wniosek: niezbyt ładny, ale solidny
Android Auto funktionierte im Seat Connect Ibiza solide und ohne Probleme. Man kann sich dank der gewohnt guten Google Maps nawigacja sogar den 400-Euro-Aufpreis für das fest eingebaute Navi sparen. Das bietet ja nicht einmal Echtzeit-Verkehrsinformationen aus dem Internet, sondern nur das ungenaue TMC. Da ist Google Maps nawigacja deutlich leistungsfähiger.
Android Auto może być obsługiwany bardziej niezawodnie i bezpiecznie niż mały Mirrorlink. Jednak atrakcyjny wygląd Apple CarPlay nie pasuje do Android Auto. Android Auto i Apple CarPlay mają wszystko, czego potrzeba, aby drogie systemy informacyjno-rozrywkowe producentów samochodów stały się zbędne.
W Pick-Up VW Amarok, jak zwykle w Volkswagen Group, znajdziesz Android Auto, w punkcie menu App Connect. Wraz z konkurencyjnymi interfejsami smartfonów Carplay i Mirrorlink. Dzięki ekranowi dotykowemu można w zasadzie dobrze korzystać z Androida Auto, ale wadą okazuje się mały, 6,3-calowy ekran dotykowy. W 10-calowym modelu, takim jak BMW serii 7 lub 12-calowym modelu, takim jak Porsche Panamera, kierowca może łatwiej naciskać przyciski, widzi więcej szczegółów - szczególnie ważnych w nawigacji - a także może uzyskać dostęp do dodatkowych informacji, takich jak nawigacja mapa obok Carplay Home -Screen patrz. Amarok nie może za tym nadążyć.
Poza tym bez problemu możesz korzystać z Android Auto w VW Amaroku. Tak działają różne fizyczne przyciski, takie jak przyciski zwiększania / zmniejszania głośności na kierownicy i regulacja głośności pod ekranem. Asystenta głosowego Google uruchamiasz długim naciśnięciem przycisku sterowania głosowego na kierownicy, a krótkie naciśnięcie uruchamia sterowanie głosowe VW.
Wniosek: Android Auto w odbiorze
VWN (Volkswagen Commercial Vehicles) solidnie zintegrował Android Auto ze swoim pick-upem Amarok, nie wywołując entuzjazmu. Ekran jest na to po prostu za mały. Ale jeśli chcesz używać swojego smartfona z Androidem w Amaroku przez Android Auto, możesz to zrobić.
Opel oferuje Android Auto jako część systemu informacyjno-rozrywkowego Navi 900 IntelliLink w Oplu Astrze. W punkcie menu Projekcja użytkownik może znaleźć zarówno Carplay, jak i Android Auto na ekranie startowym IntelliLink. Działa w Oplu tak samo jak w innych testowanych przez nas pojazdach.
Volkswagen zaprezentował swój nowy SUV oparty na Golfie 23 sierpnia 2017 roku. Ten kompaktowy SUV, znany jako T-Roc, obsługuje również Android Auto.
Volkswagen oferuje również Apple Carplay, Android Auto i Mirrorlink w Golfie VII w punkcie menu App-Connect. W koncepcji obsługi nic się nie zmieniło: Android Auto obsługujesz jak zwykle, przede wszystkim za pomocą ekranu dotykowego, a także za pomocą sterowania głosowego z Asystenta Google.
Oprócz ekranu dotykowego i sterowania głosowego niektóre przyciski na kierownicy działają również w Golfie z Carplay. Długie naciśnięcie przycisku głosowego Asystenta Google uruchamia się, a krótkie naciśnięcie uruchamia sterowanie głosowe VW.
Dzięki responsywnemu 9,2-calowemu ekranowi dotykowemu Android Auto może być niezawodnie obsługiwany w VW Golfie. Jak zwykle Mapy Google służą do nawigacji, a Muzyka Google Play np. do odtwarzania muzyki. Ale w porównaniu z naszym ostatnim testem nie było znaczących zmian.
Nawet jeśli Android Auto nie wygląda tak ładnie jak Apple Carplay, nie ma co krytykować podstawowych funkcji Android Auto. Długie naciśnięcie przycisku sterowania głosowego w kierownicy uruchamia Asystenta Google i możemy zacząć używać poleceń głosowych: „Gdzie mogę teraz napić się kawy w Parkstadt Schabing?” Chcę wiedzieć o 8.30, gdy jestem na A9 w powolnym ruchu Jadę w kierunku Monachium. W ciągu kilku sekund Android Auto pokazuje mi listę kawiarni i hoteli, w których mogę napić się gorącego drinka w Parkstadt Schwabing. Mogę od razu użyć Map Google, aby przejść do każdego z tych hitów.
„Jaka jest pogoda w Monachium?” Chcę wiedzieć później. Tutaj również Asystent Google odpowiada natychmiast, ale tym razem nie pokazuje na ekranie listy wyboru, zamiast tego głosy kobiet czytają mi prognozę pogody.
Następnie pytam Google, gdzie w pobliżu są warsztaty VW. Tutaj też Google od razu pokazuje mi na ekranie listę pobliskich warsztatów VW.
Stacja radiowa DAB, którą Discover Pro odtwarza w tle, działa przez cały czas. Podczas wprowadzania i wyprowadzania głosu radio jest automatycznie wyłączane, a następnie natychmiast ponownie włączane. Interakcja między radiem Discover Pro i Android Auto App-Connect działa absolutnie płynnie.
Teraz chcę rozpocząć rozmowę telefoniczną przez Android Auto. Mówię więc: „Zadzwoń XXXXXXXXXX”. Wiele X oznacza numer telefonu komórkowego. Mogę powiedzieć liczbę za jednym zamachem bez przerwy. Asystent Google poprawnie rozumie numer i natychmiast rozpoczyna połączenie. Z funkcją telefoniczną Discover Pro nie działa to zbyt dobrze: nie możemy wypowiedzieć numeru telefonu za jednym razem, ale jesteśmy kilkakrotnie przerywani przez sterowanie głosowe, więc musimy wypowiadać numer przez kilka bitów.
Podczas w/w działań Google Maps prowadzi mnie do mojego celu: budynku redakcji IDG w Parkstadt Schwabing. Nawigacja działa ze zwykłą precyzją Google Maps: instrukcje głosowe w wystarczającej liczbie, aktualne wskazówki zakręt po zakręcie, a przede wszystkim dokładne dane o sytuacji na drodze z dość precyzyjną prognozą czasu przybycia. Mały asystent pasa jest również pokazywany na mapie, gdy muszę zjechać z autostrady. Mapy Google pokazują mi również sytuację na drodze w kolorze. Głos w Mapach Google można wyłączyć w dowolnym momencie.
Uwaga: gdy tylko nawigacja Android Auto działa z Google Maps, nawigacja Discover Pro zostanie anulowana.
Ale co nie działa: nie możemy używać poleceń głosowych, aby Android Auto wysłał wiadomość e-mail z samochodu. Android Auto nie może tego zrobić. Nie możemy też otworzyć przeglądarki. Ale bądźmy szczerzy: ze względu na bezpieczeństwo na drodze nie powinno to być możliwe podczas jazdy.
Wniosek: Android Auto w VW Golf VII (aktualizacja / facelifting) to potężna alternatywa dla zainstalowanego na stałe systemu informacyjno-rozrywkowego, szczególnie dla podstawowych funkcji, takich jak nawigacja, telefonia i słuchanie muzyki. Funkcjonalnie Android Auto może z łatwością konkurować z Apple Carplay i pozostawia Mirrorlink daleko w tyle.
Aktualizacja VW Golf: wyświetlacz 9,2 cala, aktywny wyświetlacz informacyjny, gesty, asystent jazdy w korkach
Der Touchscreen des Infotainmentsystems Sensus Connect im Volvo ist 9 Zoll groß. Allerdings können Sie für Android Auto nur den unteren Teil des Touchscreens nutzen. Im oberen Bereich zeigt Sensus Connect weiterhin nawigacja und Telefonia an. Das hat zwar den Vorteil, dass Sie jederzeit aus Android Auto heraus auf andere Bereiche des Infotainmentsystems des Volvo zugreifen können. Allerdings um den Preis eines relativ kleinen Android-Auto-Bildschirms.
Działanie Android Auto w Volvo przebiega według dobrze znanego schematu: Długie naciśnięcie przycisku sterowania głosowego na kierownicy uruchamia sterowanie głosowe od Google. Możesz także normalnie klikać ikony i rozpoczynać połączenia za pomocą Asystenta Google. Przede wszystkim jednak możesz korzystać z Map Google do nawigacji.
Android Auto w Subaru XV Subaru oferuje również Android Auto jako część swojego systemu informacyjno-rozrywkowego Starlink, na przykład w Subaru XV. W tym celu podłącz smartfon z systemem Android do portu USB z przodu konsoli środkowej pod deską rozdzielczą za pomocą kabla USB. Następnie możesz korzystać z Android Auto w zwykły sposób na 8-calowym ekranie dotykowym.
Android Auto może być używany w Fordzie w ramach Sync 3 with App Link. Działanie i funkcjonalność odpowiada implementacji Android Auto stosowanej przez innych producentów samochodów.
System informacyjno-rozrywkowy Hondy nazywa się Honda Connect. Jego funkcje obejmują również Android Auto. Jedyna wada: przy 7 calach ekran dotykowy w Hondzie Civic jest nieco za mały. Biorąc to pod uwagę, Android Auto działa dobrze w Civic. Przeczytaj więcej tutaj: Honda Connect w teście — zabawa, GPS, telefon, przeglądarka, Carplay i Android Auto.
Android Auto działa również jak zwykle w VW Touaregu. Dzięki Google Maps możesz kierować się do miejsc docelowych nawigacji, możesz rejestrować miejsca docelowe. Jednak Android Auto nie wykorzystuje w pełni ogromnego 15-calowego ekranu dotykowego w VW Touaregu, ale ogranicza się do środkowego obszaru. Szkoda.
W Mazdzie 6 kabel USB należy podłączyć do oznaczonego gniazda USB z tyłu konsoli środkowej. System informacyjno-rozrywkowy MDZ Connect automatycznie rozpoznaje smartfon z systemem Android i rozpoczyna połączenie. Android Auto działa jak zwykle w Mazdzie 6 z MZD Connect. Możesz go używać na przykład do słuchania muzyki z Google Play lub używać Map Google do nawigacji.
Asystenta Google uruchamiasz, naciskając odpowiedni przycisk na kierownicy. W Mazdzie 6 nie ma rozróżnienia między krótkim naciśnięciem (uruchamia sterowanie głosowe samochodem) a długim naciśnięciem (uruchamia Asystenta Google), co jest typowe dla wielu innych producentów samochodów. Gdy tylko Android Auto jest aktywny, działa tylko sterowanie głosowe Asystenta Google.
Aby móc korzystać z Android Auto z MBUX, musisz również zakupić pakiet „Integracja ze smartfonem” dla Android Auto (i Apple Carplay) za 250 euro. Po tym nic nie stoi na przeszkodzie, aby samochód z Androidem był używany w małym mercedesie.
Android Auto doskonale współpracuje z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX w Mercedes-Benz A-Class. Android Auto nie wykorzystuje jednak w pełni 10,25-calowego ekranu dotykowego w Mercedesie. Za pomocą „Ok Google” uruchamiasz automatyczne rozpoznawanie mowy w Androidzie. Alternatywnie do „Ok Google”, sterowanie głosowe można również uruchomić za pomocą przycisku sterowania głosowego po prawej stronie kierownicy Mercedesa.
Musisz podłączyć smartfon z Androidem do gniazda USB-C z przodu konsoli środkowej. Tylko wtedy będzie działać Android Auto (i Carplay).
11. Dygresja: różnica między Mirrorlink a Android Auto
Uwaga: Jeśli system informacyjno-rozrywkowy Twojego pojazdu obsługuje Mirrorlink, nie oznacza to, że może on również współpracować z Android Auto.
Ponieważ zarówno Android Auto, jak i Mirrorlink są przeznaczone do integracji smartfonów z Androidem z systemem informacyjno-rozrywkowym nowoczesnych samochodów. I oba działają podobnie: odzwierciedlają aplikacje Androida na ekranie, a smartfon z Androidem przejmuje moc obliczeniową. Ale autorzy, podstawy techniczne, interfejsy i powierzchnia są zupełnie inne. Mała dygresja na ten temat.
Mirrorlink: zabawa wygląda inaczej
Mirrorlink nie jest produktem Google, ale oryginalnie pochodzi z laboratoriów badawczych Nokii. Konsorcjum Car Connectivity Consortium od dłuższego czasu opiekuje się Mirrorlink. W konsorcjum reprezentowanych jest wiele firm z branży motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej.
Test: Mirrorlink w VW Bus, Seat, Fits, Polo i Toyota
Mirrorlink cierpi z powodu problemu, że najpierw trzeba znaleźć urządzenia kompatybilne z Mirrorlink, a następnie systemy informacyjno-rozrywkowe i smartfony często nie są ze sobą kompatybilne, mimo że formalnie obsługują Mirrorlink. Ale istnieją różne wersje Mirrorlink, które się nie rozumieją. Ponadto wiele aplikacji nie ma certyfikatu Mirrorlink i nie można z nim korzystać.
Obszerny test Mirrorlink
Nasze dotychczasowe doświadczenia z Mirrorlink są raczej rozczarowujące, ponieważ Mirrorlink albo w ogóle nie działał, albo był niestabilny lub tylko w ograniczonym zakresie. Połączenia nagle się zrywają, a czasem nawet nie powstają. W końcu: w VW Passacie byliśmy w stanie dość dobrze wykorzystać Mirrorlink.
Fotel z najlepszą implementacją Mirrorlink
Znaleźliśmy najlepszą jak dotąd integrację Mirrorlink w Seat Ibiza Connect. Ale nawet w Seatie, który znakomicie integruje się z nowoczesnymi interfejsami mobilnymi, Mirrorlink nie wygląda szczególnie atrakcyjnie, jest przeładowany i czasami trudny w obsłudze. Mirrorlink nie zbliża się do łatwości obsługi Apple CarPlay do integracji iPhone'ów w samochodzie. Nawiasem mówiąc, Mirrorlink można również doposażyć.