Dwa lata po ogłoszeniu pojazdu koncepcyjnego jako AM-RB 003, jego ostateczna wersja pojawia się teraz jako „Valhalla”.
Dwa lata temu Aston Martin ogłosił „AM-RB 003”, pojazd koncepcyjny o nieporęcznej nazwie i świetnych parametrach użytkowych. W tym tygodniu, w ramach przygotowań do Grand Prix Wielkiej Brytanii, w którym producent bierze udział po raz pierwszy od ponad 60 lat, zaprezentowano ostateczną wersję samochodu wyścigowego o zgrabnej nazwie „Valhalla”. Pojazd hybrydowy ma moc 937 KM i może osiągnąć prędkość do 350 km/h. Samochód sportowy przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy. Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 740 KM jest połączony z silnikiem elektrycznym na każdą oś. Jeśli chcesz, możesz również jeździć całkowicie elektrycznie, ale wtedy możliwe są tylko maksymalne prędkości 130 km / h, ale całkowicie bezemisyjne. Jednak zasięg jest ściśle ograniczony do 15 kilometrów wyłącznie elektrycznie. Łączna prędkość maksymalna 350 km/h jest możliwa dzięki dostosowanej aerodynamice z przodu i dużemu spojlerowi tylnemu. Pod pojazdem znajdują się również tunele, którymi można kierować powietrze. Niektóre z tych technologii poprzedzają poprzednik „Walkirii”.
Korpus jest w dużej mierze wykonany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. W rezultacie bolid waży tylko 1550 kg. We wnętrzu znajduje się nowy system informacyjno-rozrywkowy z centralnym ekranem dotykowym, który obsługuje również Apple Carplay i Android Auto. Niestety nie ma jeszcze zdjęć wnętrza. Aston Martin Valhalla zmierzy się z konkurencją w postaci Ferrari SF90 Stradale. Nie ma też jeszcze żadnych informacji o cenach auta. Ponieważ liczba produkowanych pojazdów ma być ściśle ograniczona, koszty Aston Martin Valhalla również prawdopodobnie będą astronomiczne.
Aston Martin Valkyrie: samochód Gran Turismo staje się rzeczywistością