BMW przedstawiło koncepcje elektrycznego roweru towarowego („Concept Dynamic Cargo”) oraz e-skutera („Concept Clever Commute”). Oba rozwiązania powinny oferować te zalety w porównaniu z modelami, które są już dostępne.
Wiele konwencjonalnych koncepcji rowerów towarowych byłoby szerszych, a przede wszystkim dłuższych niż zwykłe rowery ze względu na wymagania dotyczące transportu ładunków i / lub dzieci, mówi BMW. W połączeniu z wynikającą z tego dodatkową masą i możliwą ładownością prowadzi to do mniejszej zwinności jazdy i trudniejszej obsługi w porównaniu z normalnymi rowerami. W tym miejscu przychodzą technicy BMW i chcą zaprojektować rower cargo o zwinności i wyczuciu normalnego motocykla. Rezultatem jest nazwa marketingowa „Concept Dynamic Cargo”.
Najlepsze hulajnogi elektryczne 2021
Podstawą trzykołowego „Concept Dynamic Cargo” jest przednia rama główna, która przechyla się podczas pokonywania zakrętów i jest połączona z tyłem pojazdu za pomocą osi skrętnej. Pozostaje stabilny nawet na zakręcie bez żadnych pochyłości na drodze. W połączeniu ze zelektryfikowanym układem napędowym sterowanym tylko impulsem pedałowania kierowcy, pojazd, który jest napędzany przez dwa tylne koła, powinien jechać jak normalny rower, jak obiecuje BMW. Koła, które są sztywno zamontowane na tylnej osi i nie obracają się, zapewniają, oprócz zwiększonej stabilności jazdy w porównaniu do koncepcji dwukołowych, przede wszystkim elastyczną platformę transportową. Można je wyposażyć modułowo w przystawki do zabrania ze sobą bagażu i/lub dzieci.
Pedelec, S-Pedelec, e-rower, e-skuter, e-skuter: co to jest?
Opcjonalnie powinna być ochrona przed warunkami pogodowymi na wycieczki przy złej pogodzie lub zimą. BMW nie zdradza jednak, jak ta ochrona przed warunkami pogodowymi powinna wyglądać ani ile waży.
Nie ma również opłat za rozpoczęcie sprzedaży i ceny. BMW ogłosiło jedynie, że BMW Group nie będzie produkować samodzielnie Concept DYNAMIC CARGO, ale prowadzi rozmowy z potencjalnymi licencjobiorcami.
BMW uważa, że odkrył ten problem w przypadku hulajnóg elektrycznych: wytrzymałe hulajnogi elektryczne nie pasują dobrze do transportu publicznego ani do samochodu. Z drugiej strony małe i przenośne hulajnogi elektryczne nie zapewniałyby dobrej stabilności jazdy. Z drugiej strony „Concept Clever Commute” może być łatwo transportowany lokalnym transportem publicznym lub samochodem i nadal jest bezpieczny w prowadzeniu.
W tak zwanym transporcie publicznym platformę należy składać do góry, a tylne koło przechylać przez otwór utworzony od dołu za pomocą osi obrotowej. To znacznie skróciłoby rozstaw osi „Concept Clever Commute”, aby można go było łatwo przewozić na schodach ruchomych. W tym stanie można go jednak również przemieszczać na obu kołach, jak wózek na bagaż podręczny. Pomóc może w tym silnik piasty koła zintegrowany z przednim kołem, dzięki któremu można go łatwiej popychać po rampach.
Złożony całkowicie, Concept Clever Commute miałby rozmiar opakowania, który z łatwością zmieściłby się do małego bagażnika, a nawet kilka razy zmieściłby się do większego bagażnika na rodzinne wyjście. Dla pojazdów BMW Group oznacza to m.in. Na przykład Concept Clever Commute zmieściłby się w bagażniku wzdłuż od 3-osobowego rzędu w górę i w poprzek do mini bagażnika bez konieczności obracania tylnego siedzenia.
To samo ograniczenie dotyczy „Concept Clever Commute” co do „Concept Dybamic Cargo”: BMW nie wspomina o cenie ani dostępności, a jedynie ujawnia, że nie chce samodzielnie produkować tego urządzenia, ale prowadzi rozmowy z potencjalnymi licencjobiorcami.
Obie koncepcje zostały zaprojektowane w taki sposób, aby można było osiągnąć zasięg ponad 20 kilometrów. W obu modelach w mieszkaniu można ładować wymienną baterię.
BMW E-Scooter: nowy skuter na ostatnią milę
BMW i4 i BMW iNext: ceny i rozpoczęcie sprzedaży
BMW X2City: E-skutery mogą jeździć po ścieżkach rowerowych