VW ujawnił szczegóły dotyczące ID.4 GTX - najpotężniejszego e-samochodu VW. Będzie dostępny od lata. Cena.
W połowie kwietnia 2021 r. Volkswagen wprowadził „GTX” jako nową nazwę dla swoich najmocniejszych samochodów elektrycznych opartych na modułowym zestawie napędu elektrycznego (MEB) (patrz poniżej), który zawsze jest dostępny z napędem na wszystkie koła. Teraz VW zaprezentował pierwszego przedstawiciela nowej rodziny GTX: ID.4 GTX.
Napęd na wszystkie koła powstał, ponieważ VW zainstalował dwa silniki elektryczne: jeden na przedniej osi i jeden na tylnej osi. Oba silniki elektryczne razem mają maksymalną moc elektryczną 220 kW (299 KM). Jednak ta maksymalna moc jest dostępna tylko przez maksymalnie 30 sekund. VW podkreśla: Dostępność maksymalnej mocy wymaga również temperatury akumulatora wysokiego napięcia między 23 a 50°C i poziomu naładowania akumulatora na poziomie ponad 88 procent. Pojazd przyspiesza od zera do 60 km/hw 3,2 sekundy i do 100 km/hw 6,2 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 180 km/h. Różne elementy projektu powinny sprawić, że doświadczony obserwator od razu rozpozna, że jest to model GTX: VW będzie sprzedawał ID.4 GTX w Europie od lata 2021 roku. W Niemczech jego cena podstawowa wynosi 50 415 euro, za które klient może ubiegać się o dofinansowanie w wysokości 7500 euro (netto).
W przypadku pojazdów VW skróty „GTI”, „R”, „GTD” i „GTE” oznaczały do tej pory szczególnie sportowe i mocne modele. Wraz z „GTX” VW zaprezentował kolejny wariant modelu dla kierowców sportowych.
Nowa, wydajna marka GTX identyfikuje najpotężniejszych przedstawicieli w pełni elektrycznej rodziny ID. Tak jak GTI i R oznaczają najbardziej sportowe silniki benzynowe, GTD – najmocniejszy diesel, a GTE – najmocniejszą hybrydę, tak w przyszłości GTX będzie najmocniejszymi e-samochodami Grupy VW.
Nie zaczyna się od ID.3, ale od nowego ID.4 GTX. Volkswagen planuje zaprezentować model ID.4 GTX 28 kwietnia jako pierwszy sportowy topowy model z całkowicie elektrycznej serii. Kolejne pojazdy ID-GTX już wkrótce.
Modele GTX mają dodatkowy silnik elektryczny na przedniej osi. Pojazdy GTX to w zasadzie zawsze samochody z napędem na wszystkie koła, chociaż silnik z przodu niekoniecznie pracuje w sposób ciągły. Według VW dodatkowy silnik włącza się automatycznie w ciągu kilku milisekund, gdy wymagane są bardzo wysokie osiągi lub silna trakcja. W nowym trybie jazdy „Traction” przedni silnik jest stale włączony.
Abyś mógł zobaczyć osiągi bardziej z zewnątrz, „sportowe detale i Twoja własna sygnatura świetlna powinny podkreślać najwyższą wydajność modeli GTX”, jak opisuje to VW najpiękniejszym językiem marketingowym.
ID.4: VW rozpoczyna przedsprzedaż swojego pierwszego elektrycznego SUV-a
Test: VW Golf z wyświetlaczem 9,2 cala, kontrolą gestów, Carplay i Android Auto
Historia VW Golfa w słowach i obrazach
Nowy Golf GTI: 245 PS, cyfrowy kokpit i dotyk
Golf GTD - VW dostarcza najmocniejszy diesel Golf
VW: Wirtualny salon samochodowy z Golfem GTI, GTD, GTE, ID.3 i Touaregiem R