Daimler instaluje w EQS starożytny tablet z Androidem. Wyjaśnienie tych niesamowitych faktów przez Daimlera. Aktualizacja: Daimler oficjalnie zaprezentował EQS - „elektryczną Klasę S”.
Aktualizacja 16 kwietnia: Daimler oficjalnie zaprezentował EQS: EQS-Elektro-S-Class ładuje prąd 300 km w 15 minut, jeździ autonomicznie w garażu.
Aktualizacja 14.05: Oświadczenie Mercedes-Benz
Oczywiście zapytaliśmy Mercedes-Benz / Daimler, dlaczego szwabski producent samochodów dodaje tak stary tablet z Androidem do swojego najnowszego elektrycznego luksusowego sedana. Mercedes-Benz wyjaśnił nam, że dostosowanie standardowego tabletu do specjalnych wymagań samochodu zajęłoby dużo czasu. Daimler skontaktował się z kilkoma producentami tabletów i ostatecznie zdecydował się na Samsunga.
To jest Tab 4 z 2017 roku, a więc nie oryginalna wersja z 2014 roku. Daimler uczynił następnie ten tablet bardziej wytrzymałym i wyposażył go w inną baterię, dzięki czemu tablet ma ekstremalnie niskie i ekstremalnie wysokie temperatury, jak teraz może wytrzymać raz w samochodzie. Ponadto tablet ma solidniejszą obudowę, dzięki czemu jest odporny na uderzenia i pokrętła, które można zatrzaskiwać w mocowaniu. Dodatkowo na tablecie zainstalowano specjalne aplikacje motoryzacyjne.
Te dostosowania wymagały znacznej ilości czasu, dlatego nie można było użyć jako podstawy tabletu z Androidem, który został wprowadzony dopiero w 2020 roku. Ten tablet dołączony do EQS nie jest dostępny na rynku w takiej formie, co podkreśla Daimler.
Według Daimlera, zmodyfikowany Tab 4 w EQS w żaden sposób nie ma zastąpić obecnego iPada lub podobnego, Daimler nigdy nie próbował włączać obecnego tabletu. Tablet, w swojej specjalnie dostosowanej i solidniejszej konstrukcji, służy dwóm celom:
Korzystanie z typowych aplikacji tabletu, takich jak surfowanie po Internecie lub oglądanie YouTube.
Jako elegancki pilot do różnych funkcji MBUX w samochodzie, takich jak sterowanie oświetleniem otoczenia i funkcją masażu w fotelach.
Wbrew spekulacjom niektórych mediów, nie jest to prototyp, ale ostateczne rozwiązanie, które również zostanie dołączone do EQS, gdy trafi do sprzedaży. Oczywiście Daimler chce co jakiś czas aktualizować tablet, ale nigdy nie będziesz w stanie dołączyć całkowicie aktualnego tabletu, ponieważ dostosowanie go do konkretnych wymagań w samochodzie wymaga czasu.
Dzisiaj, 15 kwietnia 2021 r. o godzinie 18:00, Mercedes-Benz prezentuje w transmisji na żywo produkcyjny model EQS. Tutaj możesz wziąć udział w transmisji na żywo.
Koniec aktualizacji, początek oryginalnej wiadomości:
EQS powinien być czymś w rodzaju elektrycznej Klasy S. Oczekiwania wobec nowej luksusowej limuzyny Mercedes-Benz są odpowiednio wysokie. Ale znany youtuber Marques Brownlee odkrył, że Daimler zainstalował siedmioletni tablet z Androidem w luksusowym samochodzie elektrycznym, wypełnionym najnowocześniejszą elektroniką.
W samochodzie, który powinien kosztować znacznie ponad 100 000 euro z odpowiednimi dodatkami, można by się spodziewać najnowszego iPada jako tabletu, być może nawet iPada Pro z Apple Pencil lub, jeśli nie ma wystarczająco dużo miejsca, przynajmniej iPada Mini. Ale wyraźnie zdziwiony Brownlee znalazł zamiast tego Samsung Tab 4, który Koreańczycy zaprezentowali w 2014 roku. Z pewnością był to wtedy fajny tablet z Androidem, ale w 2021 roku będzie miał siedem lat. A siedem lat to więcej niż wieczność w świecie IT.
Na filmie możesz zobaczyć to dziwne odkrycie z minuty 7.34:
Samsung Tab 4 (który YouTuber w filmie nazywa również Samsung Tab S4; S4 nie byłby tak stary jak Tab 4, ale również wyraźnie przestarzały i nieodpowiedni dla luksusowego sedana za 100 000 euro) znajduje się za oparciem. środkowego siedzenia tylnej kanapy. Jeśli więc musisz usiąść na tym „siedzeniu awaryjnym”, możesz najpierw złożyć oparcie do przodu, wyjąć tablet, następnie złożyć oparcie do tyłu i uzbrojony w tablet możesz spędzać czas na środkowym siedzeniu. Ponieważ tablety są instalowane na oparciach przednich siedzeń na dwa siedzenia po lewej i prawej stronie tylnej kanapy.
Komentarze pod filmem są odpowiednio kpiące. Fanka pisze: „Ktoś w fabryce Mercedesa jest teraz zwalniany za to, że nie myśli o wieku tego urządzenia”.
Mercedes-Benz pilnie potrzebuje EQS, który ma zostać wprowadzony na rynek latem 2021 roku. Ponieważ Szwabii do tej pory nie byli w stanie pozycjonować się jako odnoszący sukcesy producent samochodów elektrycznych. Elektryczny SUV EQC w rzeczywistości nie jest obecny na ulicach i oprócz tego 2,4-tonowego SUV-a Daimler nie ma obecnie nic w ofercie dla fanów e-samochodów, które nawet zbliżą się do Tesli lub Porsche Taycan, a w przyszłości Audi GT Etron mógł się temu przeciwstawić. Mercedes-Benz nie sprzedaje też tańszych e-samochodów, jak robi to BMW od wielu lat z i3 czy VW od jakiegoś czasu z ID.3.
EQC: 2.4-tonowy SUV Mercedes-Benz można zamówić z premią środowiskową
EQA 250: zaprezentowano nowy elektryczny SUV od Mercedesa