Już teraz możesz zamówić najtańszy e-samochód w Niemczech. Wiosna Dacia „Komfort”. Aktualizacja: Te koszty transportu są dodawane!
Już teraz można zamówić najtańszy samochód elektryczny w Niemczech: Dacię Spring w linii wyposażenia „Komfort”. „Komfort” to podstawowe wyposażenie pierwszego elektrycznego samochodu Dacii. Dostawa rozpocznie się jednak dopiero jesienią 2021 roku.
Podstawowa cena Dacii Spring w podstawowej wersji „Comfort” wynosi 20 490 euro. Po odliczeniu premii środowiskowej Dacia Spring powinna być dostępna od 10 920 euro. Według Dacii te 9 570 euro, które są odejmowane od ceny bazowej 20 490 euro, składają się w następujący sposób: „Premia elektryczna i. H. v. łącznie 9 570 EUR obejmuje dotację federalną w wysokości 6000 EUR i udział Dacii w wysokości 3 570 EUR zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi finansowania Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi) na sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym.
Spółka zależna Renault, Dacia, nazywa wiosnę „Komfort” najtańszym samochodem elektrycznym w Niemczech. Jeśli weźmiesz ten przegląd ADAC dotyczący wszystkich e-samochodów oferowanych w Niemczech, to twierdzenie to jest poprawne. Nawet dwumiejscowy Smart fortwo Coupé EQ kosztuje nieco więcej. Przy czym do ceny zakupu dochodzą jeszcze koszty transportu! Kiedy o to zapytaliśmy, Dacia wyjaśniła kwotę w następujący sposób: „Wysokość kosztów transferu ustalają sami nasi dealerzy. Zwykle wahają się one od 500 do 800 euro”.
Według producenta, wyposażenie „Komfort”, które można teraz zamówić, obejmuje manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne oraz elektryczne szyby przednie i tylne.
Wersja „Comfort” jest dostępna tylko w czterech różnych metalicznych wykończeniach za dodatkową opłatą. Należą do nich kolory czerwony goji i czarny magma.
Maksymalny teoretyczny zasięg w cyklu testowym WLTP wynosi do 230 kilometrów. Według producenta, w ruchu miejskim możliwy jest zasięg WLTP do 305 kilometrów. Producent podaje łączne zużycie energii na 13,9 kWh/100 km dla Dacii Spring.
Oprócz podstawowej wersji „Komfort” wiosna jest już dostępna od kilku tygodni z wyposażeniem „Komfort Plus” od 21 790 euro. Między innymi z 7-calowym systemem nawigacji z ekranem dotykowym i połączeniem ze smartfonem, wspomaganiem parkowania z kamerą cofania i metalicznym lakierem. Opcja szybkiego ładowania CCS z mocą ładowania 30 kW jest również dostępna tylko za dodatkową opłatą.
Oba poziomy wyposażenia można teraz zamówić, kontaktując się na dacia.de lub bezpośrednio u dealera Dacia.
Dacia Sprint jest w dużej mierze identyczna z City K-ZE. Renault sprzedaje City K-ZE w Chinach za równowartość około 8000 euro. City K-ZE należy do segmentu A i jest przeznaczony do użytku w miastach.
Dacia Spring to oszczędny samochód bez dodatków. Nie oferuje ani imponującej i dobrze przemyślanej przestrzeni Audi Q4 E-tron, ani dobrej izolacji akustycznej i komfortu jazdy Audi E-tron, ani eleganckiego wnętrza i wyglądu zewnętrznego z imponującymi osiągami Audi RS E-tron. Tron i Dacia Spring również nie pomagają w nawigacji. Sprężyna Dacii z pewnością nie oferuje aż tak przerażającego przyspieszenia jak Tesla Model 3 Performance. Dacia Spring z pewnością nie jest pionierem jak BMW i3. Jest raczej przeznaczony dla osób, które po prostu chcą jeździć z punktu A do punktu B przy zerowej emisji i mogą to zrobić zwłaszcza na krótkich trasach.
Wskazówka: możesz ubiegać się o premię środowiskową dla e-samochodu tutaj.
Renault: Samochód elektryczny dostępny w Niemczech od jesieni za 10 920 euro
Renault: od marca 2021 r. samochód elektryczny w konkurencyjnej cenie