Nevera rozwija 1914 KM i 2360 Nm momentu obrotowego. Rozpędza się do 96 km/hw 1,88 sekundy, przyspieszenie kończy się dopiero przy 412 km/h. Każdy rower ma własny silnik elektryczny. Tak duża wydajność ma swoją cenę.
Chorwacka firma Rimac Automobili (w której Porsche ma udziały) zaprezentowała Neverę: czysto elektryczny hipersamochód o mocy około 1900 KM. Rimac Nevera wyłonił się z badania „C_Two Concept”. W 2018 roku Rimac pokazał ten prototyp supersportowego samochodu na targach motoryzacyjnych w Genewie, jak ogłosił Rimac.
Akumulator o pojemności 120 kWh zasila w energię elektryczną cztery silniki elektryczne hipersamochodu. Każde koło samochodu ma własny silnik elektryczny, czyli stały napęd na wszystkie koła. Razem cztery silniki powinny wytwarzać moc 1914 KM po przeliczeniu na klasyczną moc. Rimac opracował nowy system wektorowania momentu obrotowego na wszystkie koła (R-AWTV 2), aby kierowca mógł nawet wprowadzić te niesamowite osiągi na drogę. Służy również jako elektroniczny system kontroli stabilności i trakcji.
Dzięki tej niesamowitej wydajności Nevera przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę (nieco ponad 96 km / h) w 1,85 sekundy. Sprint od 0 do 161 km/h trwa 4,3 sekundy. Producent określa maksymalną prędkość jako niewiarygodne 412 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 2360 Nm.
„Trener jazdy AI” wykorzystuje dane z 12 ultradźwiękowych i 6 czujników koła oraz 13 kamer, aby poprawić osiągi pojazdu na torze. Ten „trener jazdy AI” daje kierowcy słyszalne i widoczne instrukcje, na przykład, jak perfekcyjnie hamować, kierować i przyspieszać.
Ale jak długo kierowca może w praktyce wywoływać maksymalne osiągi? Rimac nie podaje żadnych danych liczbowych, ale obiecuje potężny system chłodzenia cieczą dla akumulatorów.
Nadwozie skorupowe wykonane jest z włókna węglowego, akumulatory są zainstalowane w dolnej części, co, jak to często bywa w samochodach elektrycznych, zapewnia nisko położony środek ciężkości. Amortyzatory są sterowane elektronicznie i mają regulowaną wysokość.
Na desce rozdzielczej znajdują się trzy ekrany: wyświetlacz kierowcy, poziomy ekran dotykowy w konsoli środkowej oraz wyświetlacz pasażera z przodu. Aplikacja dostarcza dane o podróży do smartfona. Ich dane telemetryczne można później pobrać i przeanalizować.
Rimac chce wyprodukować tylko 150 egzemplarzy swojego nowego hipersamochodu. Cena wywoławcza wynosi 2,4 miliona dolarów za pojazd, jak podaje The Verge. Rimac chce dostosować każdy pojazd indywidualnie do wymagań klienta, co powinno znacząco podnieść faktyczną cenę. Założyciel firmy Mate Rimac testuje każdy dostarczony pojazd przed przekazaniem go klientowi.
Nawiasem mówiąc, „Nevera” to chorwacka nazwa dla silnych burz na północnym Adriatyku.
Lego: Supersamochód McLaren Senna GTR jest już dostępny
Battista: superlatywny samochód elektryczny o mocy 1900 KM i Telekom SIM
Najszybszy samochód produkcyjny na świecie: SSC Tuatara z prędkością >480 km/h