Nowy VW Polo ma również „autopilota”, za pomocą którego mały VW kieruje, hamuje i przyspiesza dla kierowcy do 210 km/h. VW nie nazywa nowego systemu wspomagania kierowcy tak pełnoprawnym jak Tesla.
Systemy wspomagające kierowcę, które automatycznie utrzymują odległość od samochodu jadącego z przodu na dobrze rozwiniętych drogach z wyraźnie rozpoznawalnymi oznaczeniami pasów ruchu i przy rozsądnie akceptowalnej widoczności, a jednocześnie utrzymują pojazd aktywnie na pasie, działają już od dawna. Systemy te, znane jako „ACC” i „aktywne ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu/adaptacyjne naprowadzanie na pas ruchu”, kosztują kilka tysięcy euro i są zazwyczaj dostępne tylko w samochodach klasy średniej. Volkswagen oferuje teraz takie połączenie ACC i aktywnego systemu ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu pod nazwą „IQ.DRIVE Travel Assist” (jest to facelifting Polo 6 zaprezentowanego w kwietniu 2021 roku).