W czerwcu Volkswagen zaprezentował nowego VW Multivana. Punkt zwrotny w historii autobusu VW. Po raz pierwszy nowy Multivan ma napęd hybrydowy i panoramiczny dach. Jego stół staje się bardziej elastyczny.
Volkswagen Samochody Użytkowe (VWN) zaprezentuje nowego Multivana 10 czerwca 2021 r. Ta data stanowi ważny punkt zwrotny w historii autobusu VW.Po raz pierwszy od pojawienia się pierwszego autobusu VW w 1950 roku, nie będzie już tylko jednej platformy dla autobusu VW, ale kilka.
Do dziś obowiązują następujące zasady: Wszystkie warianty autobusu VW - furgonetki, furgon, Caravelle, Multivan, platforma, platforma podnośna, z napędem na wszystkie koła i bez, itp. - wspólne nadwozie, rama, podwozie i silnik rodzina. Różnice między poszczególnymi wariantami są co najwyżej pod względem szczegółów wyposażenia: furgon dla rzemieślników jest po prostu mniej elegancko wyposażony niż multivan i zwykle ma słabsze silniki. Dotyczy to wszystkich generacji autobusów VW od T1 do dzisiejszego T6.1. Ale to się zmieni 10 czerwca 2021 roku.
Ponieważ Multivan, który będzie następnie wprowadzany przez VWN, nie jest już oparty na obecnym T6.1. Jest to całkowicie nowo opracowany pojazd z MQB - modułową poprzeczną matrycą VW. VWN mówi o zupełnie nowym Multivanie z maksymalnie siedmioma miejscami. Dłuższy rozstaw osi, trochę szerszy - co nie ułatwi poruszania się po długich budowach autostrad i w wąskich garażach - szerszy pas i trochę bardziej płaski. Zmniejsza to zużycie paliwa i hałas wiatru. Wysokość wnętrza nowej generacji Multivana powinna jednak być na tym samym poziomie, co w obecnym Multivanie 6.1. Ponadto VWN po raz pierwszy oferuje dach panoramiczny dla tej serii.
Z tyłu znajduje się do pięciu przesuwanych i wyjmowanych pojedynczych siedzeń, ale zlikwidowano ciągłą tylną kanapę w trzecim rzędzie siedzeń. W razie potrzeby siedzenia w drugim rzędzie można obrócić o 180 stopni. Typowy system szyn Multivana jest teraz ciągły od tyłu do drugiego rzędu siedzeń.
VW Bus: po raz pierwszy nowy Multivan z napędem hybrydowym
Pierwszy Multivan oparty na T3 miał już stół. W zależności od wersji wyposażenia furgonetki dostępny jest jako stół składany lub jako stół wielofunkcyjny. VWN czyni ten stół jeszcze bardziej elastycznym dzięki nowemu Multivanowi, który zostanie wkrótce wydany. Można go następnie przesuwać w systemie szynowym multivana i, jeśli to konieczne, służy jako konsola środkowa między siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu, ponieważ odpowiednie szyny rozciągają się do przodu między siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu. Stolik posiada standardowe siedzisko z tyłu.
Nowy stół jest blokowany na nowym systemie szynowym w środku pojazdu. W pozycji standardowej obie połówki rozkładanego stołu i regulacja wysokości są wsunięte. W tej pozycji stół jest konsolą środkową, którą można ustawić w każdym rzędzie siedzeń. W górnej części konsoli zintegrowane są trzy uchwyty na kubki i półka. Stół można podnieść za pomocą dużego przycisku. Teraz otwiera się więcej schowków - na przykład na zabawki i większe butelki z napojami. Jednocześnie można teraz wyciągnąć i otworzyć dwie połówki stołu po lewej i prawej stronie. Jeśli chcesz poszerzyć stół, nacina się go za pomocą dwóch uchwytów na podstawie. Jeśli obsługiwany jest tylko jeden z tych uchwytów, stół wielofunkcyjny można przesuwać. Jeśli stół był używany jako konsola środkowa między siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu, można go wsunąć do drugiego lub trzeciego rzędu siedzeń, aby odsłonić typowe przejście do tyłu. Multivan jest standardowo dostarczany z przekładnią dwusprzęgłową. Mały przełącznik do tego znajduje się po prawej stronie kierownicy w desce rozdzielczej. System informacyjno-rozrywkowy ma 10-calowy wyświetlacz, który teraz pokazuje również pojazd w 360-stopniowym widoku jako „Area View” (opcja), aby ułatwić parkowanie i manewrowanie. Dźwignię hamulca ręcznego zastępuje przycisk elektronicznego hamulca postojowego.
VWN może montować w tym pojeździe silniki spalinowe i hybrydowe. Nowy Mutlivan jest pierwszym autobusem VW oferowanym z napędem hybrydowym, a dokładniej: jako hybryda typu plug-in. Ten pojazd będzie zatem zużywał mniej paliwa niż konwencjonalny T6.1 i może być prowadzony jeszcze bardziej jak samochód osobowy, a także powinien mieć lepsze właściwości zderzeniowe (dzisiejszy T6.1 oferuje właściwości zderzeniowe pojazdu z 2003 r. – w tamtym czasie T5. 1, który nadal stanowi podstawę T6.1). Ten nowy Multivan - jak zwykle grupa docelowa, rodziny i dobrze opłacane pary lub entuzjaści stylu życia - będzie oparty na tej samej podstawie, co nowy Caddy / Sharan. Ale prawdopodobnie będzie oferować mniejszą ładowność i zdolność holowania niż T6.1.
VWN będzie przez jakiś czas kontynuował budowę obecnego T6.1 dla wariantów Transporter i Caravelle. Przy zwykłej dobrej ładowności/obciążeniu przyczepy, ale bez MQB i bez silników hybrydowych. Napędy hybrydowe i akumulatory nie mogą być zintegrowane z tą prawie 20-letnią koncepcją pojazdu przy rozsądnym wysiłku lub zmniejszyłyby jego dopuszczalne obciążenie. Oznacza to, że T6.1 będzie nadal napędzany wyłącznie klasycznymi silnikami spalinowymi bez pomocy silnika elektrycznego, aż do zakończenia produkcji za kilka lat. California, kamper oparty na VW Bus, będzie nadal bazował na T6.1.
VW Bus T6.1 w teście: sterowanie głosowe, cyfrowy kokpit, nawigacja i bezprzewodowa Carplay
T6.1: tyle kosztuje nowy autobus VW jako Multivan
VW Multivan T6.1 wreszcie z większym wyświetlaczem
Rozrywka, nawigacja i internet w autobusie VW T6
Jako czysto elektryczny wariant autobusu, VW wprowadzi również I.D. Brzęczeć. W stylu retro à la T1. Ale tylko z napędem elektrycznym.
PS VW zaprezentował pierwszego Multivana w 1985 roku. Wtedy oparty na T3: VW Bus T1 do T6.1 - historii kultowego vana.