Sygnalizacja świetlna dla autobusów i tramwajów ma zupełnie inne symbole niż dla samochodów. Możesz dowiedzieć się, co oznaczają sygnały w poniższym artykule.
Takie są sygnały z sygnalizacji świetlnej dla tramwajów i autobusów
Sygnały dla tramwajów i autobusów różnią się od sygnałów dla kierowców. Podczas gdy kolory sygnału „czerwony”, „żółty” i „zielony” coś Ci mówią, kierowcy autobusów i pociągów używają białych symboli i liter do orientacji.
Oto podstawowe sygnały dla maszynistów autobusów i pociągów:
Poziomy pasek: oznacza czerwony, kierowca musi się zatrzymać.
Jeden punkt: to oznacza żółty. Kierowca czeka na kolejny symbol.
Pionowy pasek: To oznacza zielony. Kierowca może kontynuować jazdę.
Jeśli pasek jest nachylony w lewo, kolor zielony dotyczy tylko tego kierunku. Czy on skłania się w prawo właśnie po to. Jeżeli nie jest nachylony w żadnym kierunku, uważa się, że jest na wprost.
Odwrócony trójkąt: Zwany także sygnałem zezwalającym. To sygnał do jazdy, ale kierowca musi zwracać uwagę na pierwszeństwo przejazdu.
T, w niektórych miejscach również Z (w autobusach): Sygnał wysyłkowy wskazuje, że drzwi powinny być zamknięte.
F (dla tramwajów): Spodziewaj się jazdy. Kierowca zamyka drzwi i jest gotowy do dalszej jazdy. Pociąg nadal stoi, ale drzwi nie są już otwarte.
Gdy ten sygnał się zaświeci, kierowca nie otworzy już dla Ciebie drzwi. W przeciwnym razie ryzykuje opóźnienie całego swojego harmonogramu.
O: Sygnalizacja świetlna zarejestrowała pojazd.
Oprócz sygnałów podstawowych istnieją również różne sygnały specjalne dla maszynistów autobusów i pociągów, takie jak sygnały rozjazdów, sygnały prędkości i sygnały ochronne.
Wskazówka wideo: czy aplikacji można używać do ostrzegania kontrolerów w autobusach i pociągach?
W następnym artykule przeczytasz wszystko o mitach o ruchu drogowym.