Reklamy są wyświetlane na stacjach ładowania Volta, a w zamian użytkownicy mogą bezpłatnie naładować swój e-samochód.
Amerykański startup Volta Charging chce stworzyć sieć ładowania samochodów elektrycznych w USA. Cecha szczególna: użytkownicy nie płacą ani centa za ładowanie na stacjach ładowania Volta. Jest to możliwe dzięki modelowi biznesowemu finansowanemu z reklam. W przeciwieństwie do dość niepozornych stacji ładowania lokalnych dostawców energii, stacje ładowania Volta Charging przypominają duże billboardy. Zintegrowany wyświetlacz wyświetla filmy reklamowe w nieskończonej pętli.
Model biznesowy firmy z San Francisco wydaje się działać. W dziesięciu stanach USA Volta Charging zainstalowała już 709 stacji ładowania finansowanych z reklam, a kolejne 36 na Hawajach. Finansowanie dalszej ekspansji jest zabezpieczone według Venturebeat. Po tym, jak Volta Charging zdołała pozyskać kapitał w wysokości 35 mln USD w lipcu 2018 r., kolejna runda finansowania w lipcu 2019 r. pozyskała kolejne 44 mln USD. Dzięki udanemu finansowaniu firma była w stanie podwoić liczbę pracowników i potroić zyski w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Okaże się, czy w ciągu najbliższych kilku lat bezpłatne stacje ładowania Volta będą dostępne również poza Stanami Zjednoczonymi.
Lidl buduje własną sieć ładowania samochodów elektrycznych