Jeśli chcesz napompować przebitą oponę rowerową, upewnij się, że ma wystarczającą ilość powietrza. To jedyny sposób na bezpieczną jazdę. W tym artykule wyjaśniamy, na co należy zwrócić uwagę podczas pompowania opon.
Napompuj swój rower - te zawory istnieją
Jeśli dętka rowerowa traci powietrze lub została właśnie wymieniona, dętka nadal musi być napompowana. Tutaj pokażemy, jak to się robi.
Do napompowania węża potrzebna jest tylko pompka. Istnieją różne wersje, na przykład z manometrem pokazującym ciśnienie powietrza w oponie lub pompką z różnymi mocowaniami. Są to ważne, ponieważ opony rowerowe mają różne zawory i do pompowania trzeba mieć odpowiednie mocowanie.
Istnieją trzy różne typy zaworów do węży, nazywane są „zaworem samochodowym (lub zaworem Schradera)”, „zaworem rowerowym (lub zaworem Dunlop lub zaworem Blitz)” i zaworem francuskim (lub zaworem Scalveranda). Jeśli spojrzeć na te zawory w bezpośrednim porównaniu, zawór francuski jest najwęższy i najdłuższy, zawór samochodowy najszerszy i najkrótszy.
Różne typy rowerów wymagają różnych ciśnień w oponach. Rower miejski ma około trzech do czterech barów, rower górski około 2,5 bara, a rower wyścigowy około 8 barów.
Optymalne ciśnienie w oponie można znaleźć również na samej oponie. Numer można znaleźć w wyróżnionych literach i cyfrach z boku opony.
Podczas pompowania należy pamiętać o jednej rzeczy
Jeśli masz odpowiednią pompkę z odpowiednią przystawką, możesz zacząć pompować.
Dowiedz się wcześniej, w przypadku wątpliwości na samej oponie, jakie powinno być ciśnienie powietrza. Powinno to zostać osiągnięte, ale nie za bardzo poniżej lub przekroczone. Następnie, jeśli to konieczne, załóż odpowiednią nasadkę na pompę.
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest zdjęcie nasadki z zaworu. Sprawdź, czy konieczne może być otwarcie zaworu przed pompowaniem. Umieść nasadkę pompy na zaworze i zatrzaśnij ją na swoim miejscu. W większości przypadków służy do tego rodzaj wahacza. Masz więc obie ręce wolne do pompowania.
Naciskając ręcznie na oponę, możesz sprawdzić, ile jeszcze musisz napompować. Gdy opona osiągnie pożądaną wartość pieniężną, proces się kończy. Następnie dźwignia na pompie jest odchylana do tyłu iw razie potrzeby zawór jest zamykany.
Na koniec nakrętka jest ponownie przykręcana do zaworu. Zrób jazdę próbną, aby sprawdzić ciśnienie w oponach.
Wskazówka wideo: Porady dotyczące zakupu rowerów - jak znaleźć właściwą?
W następnym artykule wyjaśnimy, jak naprawić łańcuch rowerowy.