• Pierwsza strona
  • Technologia
  • Transport
  • Rower Elektryczny
  • O nas
  • Polityka prywatności
  1. Home
  2. Technologia
  3. Audi, BMW i Daimler płacą za Nokia Here 2,8 miliarda euro
August 27,2021 Post by :Pawlowski Lukasz
Audi, BMW i Daimler płacą za Nokia Here 2,8 miliarda euro

Audi, BMW i Daimler potwierdzili przejęcie Nokia Here. Trzy firmy płacą teraz trochę więcej.

Oficjalne jest przejęcie Nokia Here przez Audi, BMW i Daimlera. Audi i BMW we wspólnym komunikacie prasowym potwierdziły teraz przejęcie, które jest mniej więcej znane od 23 lipca.

300 milionów euro więcej zapłacone

Wbrew początkowym założeniom trzej niemieccy producenci samochodów płacą za Nokia Here 2,8 miliarda euro zamiast pierwotnie podawanych 2,5 miliarda euro. Ale to wciąż znacznie mniej niż 3,5 miliarda euro, o które Nokia pierwotnie poprosiła za usługę map. Podczas negocjacji dotyczących przejęcia Uber i Facebook zostały wyeliminowane jako oferenci Nokia Here.

Przejęcie w trzech równych częściach

Audi, BMW i Daimler przejmują firmę Nokia Here w równych częściach. Odpowiedzialne urzędy antymonopolowe jeszcze nie zatwierdziły przejęcia. Przejęcie ma zostać zakończone w pierwszym kwartale 2016 roku.

Dlatego Nokia tutaj jest tak cenna

Dla producentów samochodów Nokia Here jest nie tylko ważnym dostawcą materiałów mapowych i informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym dla wbudowanych systemów nawigacyjnych producentów samochodów. Zamiast tego, dokładne mapy firmy Nokia są szczególnie potrzebne do eksperymentów z wysoce i w pełni zautomatyzowanymi samochodami, a także do dalszego rozwoju istniejących systemów wspomagania kierowcy oraz do wszelkiego rodzaju usług opartych na lokalizacji.

Precyzyjne mapy cyfrowe są połączone z danymi pojazdu w czasie rzeczywistym w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drogach i umożliwienia nowych produktów i usług. Na podstawie wspólnych surowych danych wszyscy producenci samochodów mogą oferować swoim klientom zróżnicowane i specyficzne dla marki usługi.

Dzięki samochodom podłączonym do sieci, które rejestrują i oceniają indywidualne informacje, takie jak interwencje ABS i temperatura zewnętrzna oraz dane Nokia, w niedalekiej przyszłości samochody będą mogły być oglądane w czasie rzeczywistym, na przykład przed gołoledzią. W przyszłości można będzie również dokładniej określać korki, co może zmniejszyć ryzyko wypadków (z tyłu). Na kolejnym etapie z danych można by nauczyć się krytycznego pokonywania zakrętów, aby w odpowiednim czasie ostrzec kierowcę lub aktywować systemy wspomagające. Możliwe jest również przewidzenie faz sygnalizacji świetlnej, aby nawigować pojazdem z dostosowaną mocą silnika i zminimalizowanym zużyciem na „zielonej fali” przez ulice, jak podkreślają Audi i BMW.

Wszystkie te technologie wymagają aktualnej i co do centymetra dokładnej mapy otoczenia pojazdu, aby móc zareagować na wczesnym etapie. Tutaj należy dostarczyć te dane mapy.

Nokia Here jest również otwarta na inne firmy

Audi, BMW i Daimler chcą nadal udostępniać mapy i usługi mobilne Nokia Here innym klientom z branży motoryzacyjnej i innych sektorów, w tym na przykład firmie Garmin. Garmin używa Nokia Here do swoich urządzeń nawigacyjnych. Obecnie dostarcza mapy i dane lokalizacyjne dla prawie 200 krajów w ponad 50 językach i jest jednym z głównych dostawców map i usług lokalizacyjnych.

Nokia tutaj powinna działać niezależnie

Kierownictwo Here ma pozostać niezależne - w celu promowania biznesowego uzasadnienia Here jako platformy otwartej dla wszystkich klientów. Konsorcjum trzech niemieckich producentów samochodów nie chciało angażować się w codzienną działalność, co podkreślali Audi, BMW i Daimler.

Nokia chce zostać dostawcą sieci

Nokia chce wykorzystać cenę zakupu do wzmocnienia swojej pozycji jako dostawcy sprzętu sieciowego. Ponieważ Finowie próbują wymyślić siebie na nowo po sprzedaży swojego biznesu związanego ze smartfonami firmie Microsoft. Wraz ze sprzedażą usługi map i nawigacji Nokia Here, która ma duży oddział w Berlinie, Nokia rezygnuje z kolejnego ważnego działu, który wcześniej był ściśle związany z marką Nokia, ale nie pasuje już do Nokia zgodnie z nową strategią korporacyjną.

Microsoft już masowo zwiększył liczbę miejsc pracy w przejętym przez Nokię dziale mobilnym: w 2014 i 2015 roku. Ponieważ biznes ze smartfonami Lumia i Windows Phone nie idzie dobrze.

  • Share:
Back to blog
Audi prezentuje e-skutery e-tron
Berlin: Autonomiczne minibusy...

Author

Pawlowski Lukasz
August 27,2021

Leave a Reply

success!!!
Failed!!!

ostatnie artykuły

How to Choose the Best Case...
Ładuj e-samochody za darm...
Fisker: Nowa solidna bate...
Audi, BMW i Daimler płacą...
Audi prezentuje e-skutery...

Popularne informacje

How to Choose the Best Case...
Fisker: Nowa solidna bate...
Berlin: Autonomiczne mini...
Audi, BMW i Daimler płacą...
Audi prezentuje e-skutery...

Najpopularniejsze artykuły

Ładuj e-samochody za darm...
Berlin: Autonomiczne mini...
Audi, BMW i Daimler płacą...
Audi prezentuje e-skutery...

ostatnie artykuły

How to Choose the Best Case to Protect Your Tablet
November 19,2021
Ładuj e-samochody za darmo dzięki reklamie
September 05,2021
Fisker: Nowa solidna bateria powinna naładować e-samochody w zaledwie minutę
September 02,2021
Audi, BMW i Daimler płacą za Nokia Here 2,8 miliarda euro
August 27,2021
Audi prezentuje e-skutery e-tron
August 24,2021

Popularne informacje

How to Choose the Best Case to Protect Your Tablet
November 19,2021
Fisker: Nowa solidna bateria powinna naładować e-samochody w zaledwie minutę
September 02,2021
Berlin: Autonomiczne minibusy wchodzą do eksploatacji
August 30,2021
Audi, BMW i Daimler płacą za Nokia Here 2,8 miliarda euro
August 27,2021
Audi prezentuje e-skutery e-tron
August 24,2021

Najpopularniejsze artykuły

Ładuj e-samochody za darmo dzięki reklamie
September 05,2021
Berlin: Autonomiczne minibusy wchodzą do eksploatacji
August 30,2021
Audi, BMW i Daimler płacą za Nokia Here 2,8 miliarda euro
August 27,2021
Audi prezentuje e-skutery e-tron
August 24,2021

Copyright © 2023 Technologia I Transport.All rights reserved.