Projektant samochodów Henrik Fisker i jego startup opracowali akumulator półprzewodnikowy, za pomocą którego samochody elektryczne mogą ładować się w ciągu zaledwie jednej minuty.
Duński projektant samochodów Henrik Fisker chce zrewolucjonizować akumulator do e-samochodów za pomocą swojego startupu e-samochodów Fisker Inc. Zamiast akumulatorów litowo-jonowych Fisker chce zastosować akumulatory półprzewodnikowe – technologię, którą firmy takie jak Audi i Toyota badają od dawna. Jak dotąd jednak żadnemu zespołowi badawczemu nie udało się opracować stabilnego wdrożenia w cenie zgodnej z rynkiem. Fisker Inc. dąży teraz do tego przełomu za pięć lat.
Do 2023 roku jego firma chce wprowadzić na rynek akumulator półprzewodnikowy do e-samochodów, który w ciągu jednej minuty zapewni pojazdom elektrycznym wystarczającą ilość energii na 800 kilometrów. W tym momencie technologia również powinna być przystępna cenowo. Fisker Inc. złożył już odpowiednie wnioski patentowe dotyczące akumulatorów półprzewodnikowych z trójwymiarowymi elektrodami. Czas pokaże, czy firma faktycznie będzie w stanie rozwiązać problemy temperaturowe związane z rozwojem akumulatorów półprzewodnikowych, a do tego znajdzie również niedrogi proces produkcji. Baterie półprzewodnikowe są szczególnie wrażliwe na zimno, a ich wydajność może tutaj znacznie spaść. Według Fiskera „wszystkie przeszkody” stojące na drodze do produkcji seryjnej w najbliższych latach można jednak pokonać.
Planowana e-autostrada z Włoch do Norwegii