Tylko cztery z 273 testowanych systemów bezkluczykowych mogą zapewnić odpowiednią ochronę przed złodziejami samochodów.
We współpracy z austriackim automobilklubem ÖAMTC, ADAC przetestował obecnie 273 samochody wyposażone w systemy bezkluczykowe. Tylko cztery modele okazały się bezpieczne. Wszystkie inne pojazdy mają luki w zabezpieczeniach, których producenci nie zamykają. Dzięki temu przestępcy mogą przechwycić sygnał emitowany przez kluczyk, a później bez przemocy włamać się do samochodu. Dzięki przedłużaczowi zasięgu sygnał może być przesyłany na ponad 100 metrów. Możesz nawet uruchomić samochód bez kluczyka. Dostęp zostaje zakończony dopiero po wyłączeniu silnika, ale wtedy auto często jest już za granicą.
Według technika ÖAMTC Steffana Kerbla, samochody wyposażone w Keyless Go są łatwiejsze do kradzieży niż inne pojazdy. Tylko cztery modele Jaguara i Land Rovera, których nie dało się złamać, były w stanie przekonać w teście. Kerbl wymaga od innych producentów lepszego zabezpieczenia swoich systemów. System bezkluczykowego go z pewnością może zapewnić dobrą ochronę. Do tego czasu właściciele samochodów powinni zadowolić się specjalnymi etui na klucze, które blokują sygnały radiowe. Dodatkowy wysiłek znacznie zwiększa bezpieczeństwo, ale obsługa kluczy i etui nie jest wygodna. Na tej stronie automobilklub oferuje listę wszystkich przetestowanych samochodów i motocykli z systemem Keyless-Go.
Zapisz się do naszego bezpłatnego biuletynu Auto & Technik