BMW atakuje dwoma nowymi samochodami elektrycznymi. Jeden z nowych ma przeciwstawić się Tesli Model 3, drugi to stary przyjaciel.
Nowe czterodrzwiowe BMW i4 Gran Coupé (4,78 m długości i ponad 2 tony) ma oczywiście konkurować z nabywcą Tesli Model 3. Model i4 jest dostępny w dwóch wersjach: w przypadku BMW i4 eDrive40 ceny zaczynają się od 58 300 euro. W zamian otrzymujesz 250 kW / 340 PS, moment obrotowy 430 Nm, klasyczny napęd na tylne koła i teoretyczny zasięg do 590 kilometrów według WLTP. BMW i4 eDrive40 przyspiesza od 0 do 100 km/hw 5,7 sekundy. Elektronika wyłączała się przy 190 km/h.
Klienci BMW o szczególnie sportowym usposobieniu mogą również wybrać BMW i4 M50, który jest dostępny od 69 900 euro. BMW i4 M50 przyspiesza od zera do 100 km/hw 3,9 sekundy. Ten model M ma 400 kW / 544 KM, 795 Nm, napęd na wszystkie koła i zasięg do 510 kilometrów według WLTP.
Wyposażenie techniczne obejmuje przednią oś dwuprzegubową i pięciowahaczową oś tylną. Amortyzatory zależne od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi są standardem. BMW i4 M50 jest również wyposażone w adaptacyjne podwozie M, zmienny sportowy układ kierowniczy, sportowe hamulce M i opcjonalnie do 20-calowych obręczy kół M ze stopów lekkich. BMW podaje wartość CW 0,24.
Akumulator (zawartość energii brutto: 83,9 kWh) jest instalowany przez BMW, jak w prawie wszystkich samochodach elektrycznych, bardzo głęboki, co zapewnia dobre trzymanie się drogi. Częścią wyposażenia jest układ ogrzewania i chłodzenia z funkcją pompy ciepła do wnętrza, akumulatorem wysokonapięciowym i napędem. Predykcyjne zarządzanie temperaturą akumulatora wysokonapięciowego ma na celu optymalizację wydajności ładowania.
Odpowiednie stacje szybkiego ładowania prądu stałego powinny być ładowane z mocą do 200 kW. Zasięg do 164 km (BMW i4 eDrive40) lub 140 km (BMW i4 M50) powinien być naładowany w ciągu 10 minut.
Pojemność bagażnika można zwiększyć z 470 do nawet 1290 litrów. BMW określa maksymalną dopuszczalną ładowność przyczepy na 1600 kilogramów. We wnętrzu na kierowcę czekają 12,3-calowy wyświetlacz informacyjny i 14,9-calowy wyświetlacz kontrolny. Dane są przesyłane za pośrednictwem 5G.
BMW rozpocznie dostawę obu modeli w listopadzie 2021 roku.
BMW ujawniło również ceny BMW iX, które BMW zaprezentowało w 2018 roku jako prototyp BMW Vision iNext. Nowy flagowiec E BMW ma być dostarczany od listopada 2021 roku. Na rynek dostępne są dwa warianty modelowe, oba z elektrycznym napędem na wszystkie koła: 385 kW / 523 KM w BMW iX xDrive50 za 98 000 euro i więcej oraz 240 kW / 326 KM w BMW iX xDrive40 w cenie od 77 300 euro.
BMW określa teoretyczne zasięgi WLTP do 630 km w BMW iX xDrive50 i do 425 km w BMW iX xDrive40. W późniejszym czasie gama modeli zostanie poszerzona o BMW iX M60, które powinno generować ponad 440 kW/600 KM.