Mercedes-Benz zaprezentował, że tak powiem, EQS, elektryczną Klasę S. Powinien naładować prąd 300 km w 15 minut i znaleźć własne miejsce parkingowe w kompatybilnych garażach. Najważniejsze fakty dotyczące nowej „elektrycznej Klasy S”.
15 kwietnia 2021 r. o godzinie 18:00 Mercedes-Benz zaprezentował EQS. EQS jest, że tak powiem, elektrycznym bratem Klasy S z napędem konwencjonalnym. Wcześniej było wiele kpin dla Mercedes-Benz, ponieważ starożytny tablet z Androidem jest częścią drogiego EQS: Dlatego Mercedes używa starożytnego tabletu w elektrycznym luksusowym sedanie.
Zebraliśmy najważniejsze fakty dotyczące nowej „elektrycznej Klasy S”.
EQS to pierwszy model Daimlera oparty na modułowej architekturze pojazdów elektrycznych w klasie luksusowej i wyższej. Pierwsze modele to
EQS 450+ o mocy 245 kW (łączne zużycie energii NEDC: 19,1-16,0 kWh / 100 km; wartości zużycia według WLTP: EQS 450+ łączne zużycie energii 20,4-15,7 kWh / 100 km)
oraz EQS 580 4MATIC o mocy 385 kW (łączne zużycie energii NEDC: 20,0-16,9 kWh/100 km; według WLTP: EQS 580 4MATIC łączne zużycie energii 21,8-17,4 kWh/100 km)
w sklepie. Planowana jest wersja wydajna o mocy do 560 kW. Wszystkie EQS mają elektryczny układ napędowy (eATS) na tylnej osi, wersje z 4MATIC mają również eATS na przedniej osi.
Daimler podaje współczynnik oporu 0,20. Wartość ta dotyczy jednak tylko 19-calowej kombinacji felga / opona AMG (dostępna w UE od końca 2021 r.) w programie jazdy „SPORT”.
Der Fahrer kann drei Regeneracjasstufen und die Segelfunktion über Schaltwippen am Lenkrad manuell einstellen.Von der maximalen Verzögerung im Regeneracjasprogramm DAuto von 5 m/s² werden bis zu 3 m/s² durch Regeneracja erreicht (2 m/s² durch die Radbremsen). Damit ist eine Verzögerung bis zum Stillstand ohne Betätigung des Bremspedals möglich. Das Auto auch ohne Bremspedal zum Stehen zu bringen, schaffen allerdings auch andere, längst verfügbare und deutlich preiswerte E-Autos.
Mercedes-Benz określa maksymalny zasięg do 770 kilometrów (wg WLTP). Testy muszą najpierw pokazać, jak duży zasięg EQS tworzy w rzeczywistości.
Większy z dwóch akumulatorów ma użyteczną zawartość energii 107,8 kWh. Oprogramowanie do zarządzania baterią ma na celu umożliwienie aktualizacji bezprzewodowo (OTA), dzięki czemu zarządzanie energią jest zawsze aktualne. W dziedzinie chemii ogniw Mercedes-Benz twierdzi, że obniżył zawartość kobaltu w katodach do dziesięciu procent.
Akumulatory można ładować z mocą do 200 kW na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym. Po 15 minutach należy ładować prąd przez kolejne 300 kilometrów (WLTP) (prędkość ładowania na stacjach szybkiego ładowania DC o natężeniu 500 amperów). Oczywiście zakłada to, że znajdziesz odpowiednio wydajną stację ładującą, która jest również dostępna. W domu lub na publicznych stacjach ładowania EQS można ładować prądem przemiennym za pomocą wbudowanej ładowarki o mocy do 22 kW.
Jak pokazała Tesla, akumulatory są instalowane w strefie podwozia zabezpieczonej przed zderzeniem.
System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) pokazuje na wizualizacji, czy istniejąca pojemność akumulatora jest wystarczająca, aby powrócić do punktu wyjścia bez ładowania. Podczas obliczania trasy preferowane są stacje ładowania dodawane ręcznie wzdłuż trasy. Sugerowane stacje ładowania można wykluczyć. Obliczane są szacunkowe koszty ładowania na jeden przystanek ładowania.
EQS to pierwszy Mercedes-Benz, który oferuje możliwość aktywacji całkowicie nowych funkcji pojazdu poprzez aktualizacje bezprzewodowe (OTA) w wielu obszarach funkcjonalnych. Oferta na start: dwa specjalne programy jazdy dla młodych kierowców i obsługi, drobne gry itp. Po zakupie i oryginalnej nowej konfiguracji auta część wyposażenia EQS można dostosować do osobistych wymagań. Możliwe będzie również aktywowanie skrętu tylnej osi przy większym kącie skrętu 10°. Oprócz klasycznego zakupu poszczególnych funkcji planowane są również subskrypcje, tymczasowe aktywacje i bezpłatne fazy testowe.
Jednak jeśli chodzi o późniejsze aktywowanie funkcji za pomocą aktualizacji oprogramowania, Mercedes-Benz się spóźnia: konkurent BMW oferuje to dla pojazdów z BMW OS 7 od lata 2020 r. I to jest rutyną dla kierowców Tesli od lat, na przykład gdy chcesz aktywować „autopilota” w późniejszym terminie. Od dłuższego czasu Audi oferuje również późniejszą aktywację funkcji za pośrednictwem OTA.
W późniejszym terminie Mercedes-Benz planuje oferować za dopłatą automatyczne komfortowe drzwi z przodu iz tyłu. Gdy kierowca zbliża się do samochodu, najpierw wysuwają się klamki drzwi. Jeśli się zbliżysz, drzwi kierowcy otworzą się automatycznie. Dzięki MBUX kierowca ma również możliwość zdalnego otwierania tylnych drzwi i np. wpuszczenia dzieci do szkoły. W tym przykładzie pojawia się pytanie, czy EQS zazwyczaj naprawdę odbiera dzieci ze szkoły…