Istnieje różnica między hulajnogą elektryczną a hulajnogą elektryczną. Nawet jeśli warunki i funkcje pojazdu są bardzo podobne, można zróżnicować sytuację prawną w Niemczech. Ten artykuł pokaże Ci różnicę.
Co definiuje e-hulajnogę?
Hulajnoga elektryczna to hulajnoga elektryczna. Jednak zgodnie z niemieckim ustawodawstwem hulajnoga elektryczna staje się hulajnogą elektryczną, jeśli spełnia określone cechy.
Hulajnoga elektryczna potrzebuje kierownicy lub poręczy.
Dozwolone jest tylko jechać między 6 a 20 km / h.
Ponadto moc skutera nie może przekraczać 500 watów. Z samobalansującymi hulajnogami ma 1400 watów.
Ponadto hulajnoga musi być sprawna, tj. jak rower, mieć przednie i tylne światła, działające hamulce itp.
Korzystanie z hulajnogi jest dozwolone tylko na drogach i ścieżkach rowerowych, a nie na chodnikach.
Nie ma wymogu posiadania kasku, tablicy rejestracyjnej ani prawa jazdy, ale istnieje wymóg ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.
Hulajnoga elektryczna: na tym polega różnica
E-skuter to skuter elektryczny, taki jak e-skuter UNU. Dzięki temu masz te same prawa, ale także obowiązki, które dotyczą klasycznej hulajnogi.
Tutaj również wymagane są hełmy.
Mogą jeździć tylko po drogach, jak zwykłe skutery.
Musisz zarejestrować swoją e-hulajnogę. W większości przypadków wystarczy jednak tablica rejestracyjna ubezpieczenia, co oznacza, że co dwa lata nie jest już wymagany TÜV.
Hulajnoga elektryczna musi spełniać normalne wymagania ruchu drogowego. Potrzebujesz więc świateł przednich i tylnych, świateł hamowania, hamulców roboczych itp.
W poniższym artykule dowiesz się więcej o ofercie hulajnóg elektrycznych.
Wskazówka wideo: Wszystkie informacje o e-skuterach na niemieckich drogach