Prowadzenie e-roweru bez akumulatora jest w zasadzie możliwe. Dzięki temu kierowcy nie muszą się obawiać, że nie pojadą, jeśli akumulator ulegnie awarii. Są też rowerzyści, którzy świadomie wyłączają zużycie baterii. Dajemy Ci pomocne wskazówki dotyczące jazdy bez baterii.
Jazda na rowerze elektrycznym bez baterii: czy to możliwe?
Jeszcze przed zakupem roweru potencjalni właściciele e-rowerów zadają sobie pytania dotyczące akumulatora. Jednym z nich jest jazda bez akumulatora: jazda e-rowerem bez akumulatora jest całkowicie możliwa. Możliwe jest również kontynuowanie jazdy na e-rowerze, jeśli akumulator wyczerpie się podczas podróży.
Ograniczony zasięg ogranicza Cię podczas korzystania z roweru elektrycznego. Każda bateria ma różnice. Z reguły – w zależności od modelu – bez problemu można liczyć na pomoc silnika na dystansie od 60 do 80 km. Zależy to jednak od tego, jak ciężki jesteś Ty i Twój rower, jak szybko jeździsz i na jakiej nawierzchni.
Jeśli akumulator jest rozładowany, możesz kontynuować jazdę bez pomocy. Rowerem można nadal pedałować. Kilka punktów procentowych trafia na napęd i skrzynię biegów podczas pedałowania. Jednak z dobrym modelem możesz iść do przodu.
Jeśli chcesz pokonywać nowe rowery na długich dystansach, warto przy zakupie zwrócić uwagę na pojemność bagażnika. Większość e-rowerów ma akumulatory o pojemności od 350 do 500 Wh. To wystarcza na normalny zasięg. Jeśli chcesz to zwiększyć, potrzebujesz mocniejszej baterii. To jednak ogromnie podnosi cenę roweru.
Rozładowana bateria i jazda na e-rowerze: czy to ma sens?
Akumulator wyczerpuje się podczas jazdy. Jeden lub drugi nowicjusz e-rowerów będzie się zastanawiał, czy powinien teraz przestać. Nie żeby silnik się zepsuł. Daj się uspokoić. Nie ma tu czerwonego światła jak w samochodzie. Jedynym, który się złamie, będziesz ty. Bo od teraz: kopanie.
Właściwie możesz nadal dobrze jeździć wszystkimi modelami rowerów. Zależy to jednak od modelu, czy odniesiesz sukces, czy będzie to trudne. Ważną rolę odgrywa tutaj waga roweru i waga akumulatora. Ponieważ do obu potrzeba dużo siły.
Ogólnie rzecz biorąc, jazda jest bardziej wymagająca i bardziej męcząca niż na normalnym rowerze.Ponieważ rower z natury waży więcej, wysiłek wymagany do pedałowania jest większy. Akumulator również waży kilka kilogramów. Nieuchronnie musisz jeździć nim do miejsca docelowego.
Zauważysz różnicę w tym, czy podczas jazdy wyczerpiesz się akumulator, czy też jeździsz swoim e-rowerem, był on zaparkowany przez długi czas i akumulator nie był wcześniej używany. Jeśli rower nie był wcześniej wspierany przez silnik, jazda bez akumulatora jest łatwiejsza.
Jeśli akumulator zgaśnie podczas jazdy, silnik się regeneruje. Oznacza to, że energia odzyskana podczas dalszej podróży jest ponownie wykorzystywana. Część energii kinetycznej wraca do akumulatora. Zwiększa to wysiłek podczas jazdy.
Jeśli wyłączysz silnik podczas jazdy, aby oszczędzić akumulator, a akumulator nadal jest w pełni naładowany, do akumulatora zwracana jest mniejsza ilość energii. Opór silnika jest teraz niższy. Jazda jest nieco łatwiejsza w porównaniu z całkowicie rozładowanym akumulatorem. Nie ma to jednak większego znaczenia.
Jeśli świadomie zdecydujesz się jeździć bez pomocy, zalecamy wyjęcie baterii z e-roweru od samego początku. Zmniejsza to wagę i wymaga mniej wysiłku.
Te e-rowery jeżdżą bez pedałowania
Jeśli jesteś zainteresowany nabyciem e-roweru, z którym możesz iść do przodu bez pedałowania, pozwól, aby nasze propozycje modeli przeszły Ci przez głowę.
Wskazówka wideo: porady dotyczące zakupu e-rowerów
W kolejnym poście dowiesz się, jak bezpiecznie czyścić i dbać o swój e-rower.