Pierwszy autobus VW gotowy do produkcji seryjnej ma autonomicznie jeździć po niemieckich drogach od 2025 roku. Dowód osobisty. Brzęczeć. Ale jest jedno ważne zastrzeżenie.
Dowód osobisty. Buzz będzie pierwszym autonomicznym autobusem VW. Od 2025 roku pierwsze egzemplarze dla dostawców usług transportowych, takich jak Moia, powinny być w drodze. Pierwszym celem autonomicznie jeżdżących autobusów jest przewóz osób przez firmy. Z kolei osoby prywatne muszą jeszcze dłużej czekać na autonomicznie jeżdżący autobus.
Volkswagen Samochody Użytkowe (VWN) produkuje autobus VW i wkrótce zaprezentuje nowego Multivana. W 2022 r. VWN również wyda identyfikator. Przedstawiamy Buzza jako pierwszy autobus VW zasilany wyłącznie elektrycznie. Jest to jednak konwencjonalny samochód elektryczny, który nadal musi być całkowicie kontrolowany i kontrolowany przez człowieka. Od tego momentu dostępne będą trzy warianty klasyka VWN.
W Grupie Volkswagen VWN odpowiada za opracowanie i wdrożenie autonomicznej jazdy poziomu 4 dla samojezdnych wahadłowców i furgonetek.
Początkowo te autonomicznie jeżdżące furgonetki pojawią się jako pojazdy o dużej ładowności dla dostawców usług transportowych, takich jak Moia. Powinno to umożliwić w przyszłości autonomiczny przewóz pasażerów.
Dowód osobisty. Buzz będzie podstawą pierwszego samojezdnego, masowo produkowanego vana dla takich firm jak Moia. Odpowiednio dostosowany identyfikator. Buzz ma umożliwić autonomiczną jazdę na 4 poziomie. W tym celu VWN współpracuje z Argo AI. Arg AI opracowuje system autonomicznej jazdy (SDS) dla tych pojazdów i rozpocznie testy terenowe z flotą testową w Niemczech latem 2021 r. Te jazdy testowe z pierwszymi autonomicznymi prototypami mają się odbyć w okolicach Monachium. Kierowca bezpieczeństwa jest zawsze na pokładzie.
Do 2025 roku pojazdy te powinny być gotowe do produkcji seryjnej i być użytkowane przez spółkę zależną VW Moia. Pierwsze autonomiczne autobusy Moia będą następnie przewozić ludzi w Hamburgu.
VWN utworzył własny dział rozwoju autonomicznej jazdy i nabył udziały w amerykańskiej firmie Argo AI. Argo już testuje swoje autonomiczne pojazdy w sześciu amerykańskich miastach, a Monachium będzie siódmym miastem, do którego dołączy latem 2021 roku. Argo przygotowuje odpowiednie pole testowe na lotnisku w Monachium. W pojazdach zastosowano kamery, radar i lidar. Nowo opracowany lidar firmy Argo może wykrywać obiekty w odległości do 400 metrów.
VW Bus T1 do T6.1: historia kultowego vana